24hod.sk    Ekonomika

18. júna 2007

Bratislavské letisko nesúhlasí s kritikou o svojom úpadku



Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava (BTS), a.s. považuje za irelevantné a neprofesionálne niektoré vyhlásenia o ekonomickom úpadku letiska, pretože za päť mesiacov tohto roku vybavilo viac ...



Zdieľať

BRATISLAVA 18. júna (WEBNOVINY) - Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava (BTS), a.s. považuje za irelevantné a neprofesionálne niektoré vyhlásenia o ekonomickom úpadku letiska, pretože za päť mesiacov tohto roku vybavilo viac cestujúcich ako v rovnakom období minulého roka. Pre agentúru SITA to v pondelok uviedla hovorkyňa bratislavského letiska Zora Kalousková. Reagovala tak na kritické vyjadrenia poslanca NR SR za SDKÚ-DS Ivana Mikloša o súčasnom stave a perspektívach letiska po tom, čo nebolo sprivatizované. Prvý medziročný pokles prepravy cestujúcich v apríli tohto roku po 70 mesiacoch, ako aj značne nižší pokles v máji Kalousková označila za dôsledok toho, že predchádzajúci obrovský boom počtu pasažierov nebol z ekonomického hľadiska dlhodobo

Podľa Kalouskovej už teraz je objem charterovej dopravy oproti minulému roku vyšší o 54 % a je reálny predpoklad, že letisko dosiahne zdravý medziročný nárast počtu prepravených pasažierov. Ako dodala, počas leta spoločnosť SkyEurope otvára ďalšie pravidelné lety do Malagy, Thessalonik, Catanie a Varny a spoločnosť Ryanair na jeseň začne lietať aj do Brém, Bristolu, Štokholmu a Barcelony. "Takisto je nereálne domnievať sa, že na letisku s takým objemom pasažierov, aký Bratislava prepravuje, by sa neprejavil výpadok jedného z významných dopravcov - Slovenských aerolínii, ktoré ročne prepravili z bratislavského letiska takmer 300 tis. cestujúcich," uviedla Kalousková.

V súvislosti s veľkým nárastom prepravených pasažierov na bratislavskom letisku v rokoch 2004 až 2006 označila Kalousková za neprofesionálne aj to, aby si tento nárast pripisovali akékoľvek politické zoskupenia a účelovo tak interpretovali štatistické údaje. Vtedajší nárast totiž nebol podmienený tým, že by sa na letisku v tomto období obzvlášť rozvíjala investičná činnosť. "Hlavnou príčinou bola skutočnosť, že Bratislavu doslova rozlietali nízkonákladové letecké spoločnosti," pokračovala Kalousková. Výhrady mala aj proti výrokom Mikloša na adresu sezónneho prístrešku, zriadeného na žiadosť cestovných kancelárií kvôli informovaniu cestujúcich pred následným riadnym vybavením pri check-in-pultoch.

Predstava, že bratislavské letisko v rukách štátu bude vedieť dostatočne investovať, sa podľa Mikloša ukazuje ako iluzórna. Dôkazom toho je podľa neho až "trápna" situácia, kedy sa nápor cestujúcich musí riešiť prístavbou stanov. "Robert Fico počas privatizácie tvrdil, že bratislavské letisko dokáže významne konkurovať Viedni, ak sa nebude privatizovať. Vidíme, ako významne konkuruje. Stan naozaj vo Viedni nemajú," povedal Mikloš. Kritizoval pritom skutočnosť, že vláda napriek týmto vyjadreniam v rozpočte nevyčlenila na rozvoj letiska ani korunu a samotné letisko pri súčasnej ziskovosti dostane úver maximálne 500 mil. Sk, čo zďaleka nepokryje jeho potreby.

SITA


   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/bratislavske-letisko-nesuhlasi-s-kritikou-o-svojom-upadku-cl33415.html