Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

22. júla 2014

Búrky a záplavy spôsobili škody za desaťtisíce eur



V Terchovej vo Vrátnej doline spôsobila búrka rozvodnenie rieky a podomletie hlavnej cesty, popadanie oporných múrov a stromov.



Zdieľať
V Terchovej vo Vrátnej doline spôsobila búrka rozvodnenie rieky a podomletie hlavnej cesty, popadanie oporných múrov a stromov. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 22. júla (TASR) - Po pondelkových (21. júla) silných búrkach a prívalových dažďoch eviduje poisťovňa Generali najviac škôd v Žilinskom kraji. Klienti do 12. hodiny dnešného dňa nahlásili zatiaľ 13 poistných udalostí v predpokladanej výške cca 20.000 eur.


Poisťovňa KOOPERATIVA, a. s., VIG v súvislosti s búrkovou smršťou, ktorá zasiahla najmä severnú časť Slovenska, do dnešného poludnia zaznamenala na centrálnom dispečingu škôd 39 hlásených prípadov, čo však ani zďaleka nie je konečné číslo. Vzhľadom na skúsenosti z predchádzajúcich rokov predpokladá, že poistné udalosti v dôsledku ničivých prírodných živlov ľudia budú nahlasovať priebežne. Aj vzhľadom na to, že už odstraňujú ich prvé následky.

Búrka a nepriaznivé počasie spôsobili najmä v žilinskom okrese veľké problémy. Allianz – Slovenská poisťovňa eviduje doposiaľ viac ako 70 nahlásených poistných udalostí. Škody na majetku sa vyšplhali na viac ako 1.061.000 eur.

Príčinou vzniku škôd bol silný dážď, víchrica, záplavy a tiež pády predmetov. Voda sa dostala do pivníc rodinných domov, do záhrad a dvorov. Zatopené sú aj chaty a záhradné domy. Vo Vrátnej doline strhla lavína bahna niekoľko áut.

Klienti hlásia škody aj v okresoch Čadca, Liptovský Mikuláš, Ružomberok a tiež v Spišskej Novej Vsi. Nahlásené sú prvé poistné udalosti, Allianz – SP však v najbližších dňoch očakáva ich ďalší nárast.

ČSOB Poisťovňa zaznamenala hlásenia primárne zo žilinského regiónu. Týkali sa hlavne silného dažďa. Klienti najčastejšie hlásia zatopenie pivníc a suterénov budov, zatečenie obytných priestorov, vyrazenie kanalizácie z toaliet a umývadiel a pod.

Urýchlené nahlásenie škodovej udalosti

Poisťovne klientom odporúčajú bezodkladné nahlásenie poistnej udalosti, ktoré je možné telefonicky 24 hodín denne 7 dní v týždni na čísle dispečingov. Poškodení môžu nahlásiť poistnú udalosť aj písomne poštou alebo osobne na pobočkách.

Škodu na majetku si môžu klienti uplatniť z poistenia nehnuteľnosti a z poistenia domácnosti. V prípade povodní poisťovne odporúčajú mať uzavreté komplexné poistenie majetku, nakoľko voda a blato často poškodia nielen samotnú stavbu, ale vo väčšine prípadov aj zariadenie domácnosti. Škody na vozidlách v dôsledku živelných udalostí kryje havarijné poistenie.

V prípade škôd po povodniach je potrebné počkať s odstraňovaním následkov alebo opravou poškodenej veci do vykonania obhliadky technikom poisťovne. Ak je však nevyhnutné začať s odstraňovaním škôd skôr zo závažných hygienických alebo bezpečnostných dôvodov, klient tak môže, samozrejme, urobiť. Potrebný však bude preukázateľný dôkaz o vzniku a rozsahu škody. Pri odstraňovaní škôd je dôležité zabezpečiť, aby sa rozsah a následky poistných udalostí ďalej nezväčšovali.

Poisťovňa môže klientom vyplatiť poistné plnenie hneď, ako je ukončené šetrenie poistnej udalosti. V prípadoch, keď škodovú udalosť vzhľadom na jej rozsah a dlhotrvajúce opravy nie je možné vybaviť v krátkom čase, je samozrejmosťou poskytnutie zálohy klientovi. Ak klient doloží pri hlásení škodovej udalosti fotodokumetáciu, je tak možné urobiť do niekoľkých hodín. Výška poistného plnenia sa stanovuje podľa preukázaného rozsahu poškodenia a nákladov na uvedenie veci do pôvodného stavu a limitov poistného plnenia na dojednanej poistnej zmluve.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Kyjev vyzval svet, aby pád boeingu označil za teroristický útok
<< predchádzajúci článok
V Bratislave je o takmer 20-tisíc bytov viac ako domácností