Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

30. marca 2015

Bratislavčania sa najviac sťažujú na zlé cesty či neporiadok



Pohľad na hlavné mesto SR, Bratislavu z vyhliadkovej plošiny kaviarne UFO na Moste SNP nad európskym veľtokom, riekou Dunaj v Bratislave. Na snímke pohľad na bratislavské Staré mesto, Dóm svätého Martina (uprostred), Rázusovo ...



Zdieľať
Pohľad na hlavné mesto SR, Bratislavu z vyhliadkovej plošiny kaviarne UFO na Moste SNP nad európskym veľtokom, riekou Dunaj v Bratislave. Na snímke pohľad na bratislavské Staré mesto, Dóm svätého Martina (uprostred), Rázusovo nábrežie (dole), v strede zdola hore cestná estakáda z Mosta SNP, Rybné námestie a Staromestská ulica. Foto: TASR - Štefan Puškáš
Bratislava 30. marca (TASR) – Kvalita ciest a chodníkov, dopravné značenie, neporiadok či znečistenie životného prostredia – na to sa najčastejšie sťažujú Bratislavčania hlavnému mestu prostredníctvom portálu Odkaz pre starostu. Takmer 1200 užívateľov počas minulého roka podalo v Bratislave viac ako 3000 podnetov. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.


Portál umožňuje Bratislavčanom už od roku 2010 nahlasovať samospráve problémy, ktoré ich v meste trápia. Skokanová tvrdí, že mesto rozšírilo tím, ktorý sa podnetom venuje a magistrát sa vracia aj k tým starším, na ktoré dodatočne reaguje. "Do riešenia špecifických podnetov chce mesto zapojiť aj mestské organizácie, ako napríklad mestské lesy, dopravný podnik či správu telovýchovných a rekreačných zariadení," dodala.

Okrem riešenia problémov portál ľuďom pomáha tiež zorientovať sa v kompetenciách samosprávy. Obyvatelia môžu pod každým podnetom sledovať komunikáciu medzi samosprávou a obyvateľmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktorí do riešenia problémov vstupujú.

"Obyvatelia neraz nemajú vedomosť o tom, kto je kompetentný ich problém riešiť, kedy ešte môže zasiahnuť samospráva a kedy už túto možnosť nemá," vysvetľuje Jakub Kmeť z Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť, ktorý portál prevádzkuje. Podotýka, že keď zverejňujú komunikáciu medzi úradníkom a obyvateľom o konkrétnom probléme a jeho možných riešeniach, dozvedia sa o tom ďalšie stovky obyvateľov. "Prehľadne a bez námahy tak môžu nájsť odpovede na svoje otázky," dodal.





Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Identifikácia obetí havárie Airbusu bude dlhá. Môže trvať až 4 mesiace
<< predchádzajúci článok
Dôvera sa s ANS dohodla na zvýšených cenových podmienkach