Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

28. septembra 2006

Horúčka stúpa, v Číne duel legendy a budúcnosti



Po takmer troch týždňoch sa kolotoč MS formuly 1 nadýchne v čínskom Šanghaji k záverečnej jesennej trojici podujatí vrcholiacej sezóny (posledné dve VC sa uskutočnia v Japonsku a Brazílii). ...



Zdieľať

ŠANGHAJ 28. septembra (WEBNOVINY) - Po takmer troch týždňoch sa kolotoč MS formuly 1 nadýchne v čínskom Šanghaji k záverečnej jesennej trojici podujatí vrcholiacej sezóny (posledné dve VC sa uskutočnia v Japonsku a Brazílii). Pozornosť fanúšikov sa sústredí na súboj dvojice vedúcich jazdcov - sedemnásobného majstra sveta Michaela Schumachera a úradujúceho šampióna Fernanda Alonsa, ktorý má po oznámení o definitívnom konci kariéry fenomenálneho Nemca aj punc duelu medzi minulosťou a budúcnosťou F1. Do Číny pocestujú obaja rivali s odstupom dvoch bodov. Kým na miske váh španielskeho pilota Renaultu je výhoda dvojbodového náskoku (108 bodov) a psychický bonus z vlaňajšieho triumfu, lídra Ferrari zase favorizujú posledné výsledky a ohromná stíhacia jazda, keď ešte pred šiestimi podujatiami sa pozeral na Alonsov chrbát s odstupom 25 bodov. Odvtedy Alonso nevyhral ani jedny preteky, kým Schumi sa tešil štyrikrát z plného bodového zisku. K teplému podnebiu v Číne môžu ešte zopár stupňov pridať Alonsove komentáre na účet kariéry Michaela Schumachera. Rodák z Ovieda to s úctou voči nemeckému matadorovi rozhodne nepreháňa a pripomína, že Schumacher bol "najmenej športovým pretekárom v histórii F1, ktorého aj najčastejšie trestali penalizáciami." Zdá sa, že Alonsova koncentrácia nie je pred VC Číny úplne stopercentná, čomu nasvedčujú komentáre k trestu za kríženie dráhy Felipemu Massovi v kvalifikácii na VC Talianska a štartu z 10 miesta, ako aj k poruche motora, ktorá ho pripravila v Monze o možnosť bodovať. Skúsený Schumacher sa naopak nezaoberá Alonsovými výrokmi a sústreďuje sa na záver sezóny: "Je pred nami posledná časť sezóny a uvidíme, čo má pre nás pripravené. Šancu získať titul máme vo vlastných rukách, aj keď to podľa môjho názoru bude veľmi ťažké." Triezve slová pramenia z nie práve príjemných spomienok Michaela Schumachera na úvodné dva ročníky VC Číny. Na trati v Šanghaji doteraz predvádzal hocičo, len nie spoľahlivé výkony. V premiére v roku 2004 obsadil 12. priečku, pred rokom preteky nedokončil. "Pravdou je, že tento okruh mi veľmi nesedí," priznal druhý muž priebežného poradia, do ktorého minulú sezónu vrazil Christian Albers v zahrievacom kole. Nemec potom musel odštartovať iba na náhradnom monoposte, ale napokon strávil na okruhu iba 22 kôl, keď pri jazde za safety car nezvládol riadenie a vyletel z dráhy. Alonso má na záverečné preteky svojho majstrovského ročníka krajšie spomienky. Svojím víťazstvom pomohol Renaultu k zisku Pohára konštruktérov, keď jazdil už s titulom majstra sveta vo vrecku. Ten si zabezpečil už na VC Brazílie, treťom podujatí pred záverom sezóny. "Je to jeden z mojich obľúbených okruhov. Mám naň fantastické spomienky z vlaňajška, keď sme tu slávili víťazstvo v Pohári konštruktérov," hľadá pozitíva 24-ročný Španiel, ktorý naposledy striekal šampanské z najvyššieho stupňa v júni po VC Kanady. "Vtedy sme išli do pretekov absolútne pripravení. Jazdili sme možno na 95 percent, zatiaľ čo ostatní iba na 70. Teraz je situácia úplne iná. Každý ide na 98 až 99 percent a rozdiely sú veľmi tesné. Sme si vedomí, že máme na to, aby sme uspeli, ale musíme to aj naplniť," dodal Alonso. Vedúcej dvojici by mohol dýchať na chrbát strieborný šíp Kimiho Räikkonena. Fín, ktorý má vo Ferrari nahradiť v budúcej sezóne Schumachera a v McLarene prepustiť miesto Alonsovi, sa v Šanghaji rok čo rok zlepšuje, predvlani bol tretí, vlani druhý, teraz mieri štvrtý muž celkového poradia na najvyššiu priečku.

Okruh pre Veľkú cenu Číny leží približne 30 kilometrov od centra Šanghaja a jeho výstavba stála 300 miliónov dolárov. Do hľadiska sa zmestí až 200 000 divákov, z toho 29 000 na hlavnú tribúnu v priestore cieľovej rovinky a boxov. Trať meria v Šanghaji 5451 metrov a má 16 zákrut. Najdlhšia rovinka medzi 13 a 14 zákrutou je dlhá 1175 metrov a jazdci by na nej mali dosahovať maximálne rýchlosti.

Charakteristika trate:

Dĺžka okruhu: 5 451 km.

Dĺžka pretekov: 305 066 km (56 okruhov)

Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 2004, Michael Schumacher (Nem.) Ferrari 1:32,238

Víťaz 2005: Fernando Alonso (Šp.) Renault

Predchádzajúci víťazi VC Číny:

2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault

2004 Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari

2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault

Aktuálne poradie MS F1 (po 15 z 18 pretekov):

1. Fernando Alonso (Šp.) 108 bodov, 2. Michael Schumacher (Nem.) 106, 3. Felipe Massa (Braz.) 62, 4. Giancarlo Fisichella (Tal.) a Kimi Räikkönen (Fín.) po 57, 6. Jenson Button (V. Brit.) 40, 7. Juan Pablo Montoya (Kol.) 26, 8. Rubens Barrichello (Braz.) 25, 9. Nick Heidfeld (Nem.) 20, 10. Ralf Schumacher (Nem.) 18, 11. Pedro de la Rosa (Šp.) a David Coulthard (V. Brit.) po 14, 13. Jarno Trulli (Tal.) 12, 14. Jacques Villeneuve (Kan.) 7, 15. Mark Webber (Austr.) a Robert Kubica (Poľ.) po 6, 17. Nico Rosberg (Nem.) 4, 18. Christian Klien (Rak.) 2, 19. Vitantonio Liuzzi (Tal.) 1

Pohár konštruktérov:

1. Ferrari 168 bodov, 2. Renault 165, 3. McLaren-Mercedes 97, 4. Honda 65, 5. BMW Sauber 33, 6. Toyota 30, 7. Red Bull 16, 8. Williams-BMW 10, 9. Toro Rosso 1

SITA,AP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Šatan sľúbil góly mecenášovi Islanders
<< predchádzajúci článok
A. Powell sa vrátil na Jamajku mimoriadne spokojný