Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

06. septembra 2005

Kórejský expres



7x24 hodín sme jazdili s: Hyundai Sonata 2,4i CVVT Elegance



Zdieľať
Najnovšia generácia limuzíny vyššej strednej triedy Hyundai Sonata nemá nič spoločné so vzhľadom svojej predchodkyne. Jej vyslovene elegantný, jednoduchý, ale aj športový vzhľad sa nesie v duchu súčasných trendov určených konkurenciou, ako napríklad Honda Accord alebo Opel Vectra. Výhodou Sonaty je (okrem jej veľkosti a priestrannosti) nesporne zaujímavá cena, ktorá na naše prekvapenie obsahuje aj veľmi bohatú základnú výbavu. V cene sú obsiahnuté napríklad aj pekné hliníkové kolesá (16“ a 17“ veľké), len za metalízu si musíte priplatiť 15 000 korún.


Aj „menší“ motor postačí
Naša redakcia osedlala „menší“ motor z ponuky - 2,4-litrový štvorvalec s variabilným časovaním ventilov CVVT. Označenie menší je vzhľadom na zdvihový objem 2,4 l v úvodzovkách, na európske pomery je jeho objem totiž stále nadštandardný.         V Amerike, samozrejme, skôr siahnu po šesťvalci s objemom 3,3 litra, ale „našincovi“ štvorvalec celkom postačí. V kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (alebo za príplatok so štvorstupňovou automatikou), nás presvedčil svojím kultivovaným, tichým chodom a výborným ťahom. Naša spotreba počas testu bola pritom iba o málo vyššia, ako uvádza výrobca (9,2 l/100 km). Na budúci rok pribudne ešte šetrnejší turbodiesel 2,0 CRDi VGT, s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a so slušným výkonom 99 kW/135 k.


Čo vám chýba?
Už v základnej cene vozidla je napríklad tempomat s ovládaním na volante, predná lakťová opierka s úložným priestorom, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant a sedadlo vodiča. V Sonate sme si mohli pochvaľovať dobrý posed aj výhľad         a pohodlnú jazdu, najmä po diaľnici. Naša vyššia výbava Elegance obsahovala, navyše, aj palubný počítač a ukazovateľ vonkajšej teploty (ak chcete kožené poťahy sedadiel, zaplatíte si ešte 50 000 korún navyše). Zaujímavé bolo zabudované autorádio s dobrým zvukom, Hyundai ponúka značku Grundig, spolu so šiestimi reproduktormi. Manuálna klimatizácia je vyhradená iba pre nižší stupeň výbavy, v našom aute sme mali klímu automatickú. Na „drevenom“ obklade však bolo vidno, že ide iba o imitáciu. Avšak poťah volantu a hlavice radiacej páky boli z pravej kože.

Bezpečnosť na úrovni
Každá Sonata má na palube antiblokovací systém ABS, airbag vodiča a spolujazdca plus bočné airbagy a okenné vpredu aj vzadu. Ďalej sa o bezpečnosť pasažierov postarajú aktívne opierky hlavy, vzadu sú príchytky na detskú sedačku ISOFIX      a nechýbajú ani predpínače bezpečnostných pásov. Stabili-začný systém ESP je však vyhradený len pre vyššiu výbavu s názvom Elegance.

Cena nemá chybu
Výborná je podľa nás základná cena s výbavou Dynamic, ktorá je tesne pod hranicou 700 000 korún (vyššia výbava Elegance stojí 769 900 korún). Tá  je v tejto veľkostnej triede ojedinelá. Veľmi slušná je aj základná výbava a kvalita spracovania, takže podľa nás nie je čo riešiť. Kto zaplatí viac konkurencii, sám si je na vine.
Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Futuristický koncept T2X
<< predchádzajúci článok
Televízie sa poisťujú pred zbehmi