Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

21. októbra 2010

MasterCard: 97 % Slovákov považuje debetnú kartu za svoju hlavnú platobnú kartu



Platobný trh na Slovensku ovládajú debetné karty, s užívaním ktorých sú Slováci spokojní. Stále častejšie platia kartou vyššie čiastky.



Zdieľať
Na menšie čiastky môžu využiť bezkontaktnú technológiu MasterCard PayPass. O jej využívanie prejavilo do budúcnosti záujem 68 % Slovákov. Na európskom trhu sa už objavili debetné karty novej generácie.
 
Na trhu platobných kariet na Slovensku vedú debetné karty. Podľa údajov Slovenskej bankovej asociácie pripadá v súčasnosti na každého obyvateľa Slovenska jedna debetná karta v priemere. Trendom v západnej Európe je vlastniť viac debetných kariet. „Pre veľké množstvo slovenských klientov predstavuje debetná karta hlavný a často jediný platobný nástroj, ktorý im umožňuje realizovať nielen samotné platby, ale taktiež výbery z bankomatu. Podľa nášho prieskumu1 97 % Slovákov vníma debetnú kartu ako svoju prioritnú platobnú kartu,“ hodnotí situáciu Milan Laitl, obchodný riaditeľ MasterCard Europe pre Slovensko.
 
Aké služby si Slováci najviac vážia pri debetnej karte a za čo s ňou prednostne utrácajú?
Podľa prieskumu spoločnosti MasterCard1 je pre Slovákov najdôležitejšou službou pri debetnej karte poistenie proti zneužitiu (strate alebo krádeži) karty (37 %). Ďalej si Slováci cenia na karte využitie služby Cash Back (10 %) a tiež možnosť bezkontaktnej technológie PayPass (8 %) alebo zľavy vo vybraných obchodoch (8 %).


Aká služba debetnej karty je pre Vás najdôležitejšia?






























 

      Graf: Aká služba debetnej karty je pre Vás najdôležitejšia?
     Zdroj: Prieskum spoločnosti Insight Slovakia, február 2010, n = 950
 
Najčastejšie sa na Slovensku utráca debetnou kartou za potraviny (72 %), ďalej oblečenie (44 %) a elektroniku (26 %). Na zoznam produktov, ktoré Slováci hradia týmito kartami s vyššou frekvenciou, patria aj drogéria a kozmetika (15 %) a tiež nákup pohonných hmôt.
 
 
VŠETCI RESPONDENTI
Potraviny (72 %)
Oblečenie (44 %)
Elektronika (pračky, TV, počítače atď.) (26 %)
Drogistický tovar, kozmetika (15 %)
Pohonné látky / drobnosti do auta (13 %)
 
 
 
 
 
 
    
 
Graf: Za čo najčastejšie platíte debetnou kartou?
          Zdroj: Prieskum spoločnosti Insight Slovakia, február 2010, n = 950
 
Kartové novinky bodujú u Slovákov aj v Európe
Podľa prieskumu spoločnosti MasterCard1 nemajú Slováci k používaniu debetných kariet zásadnejšie výhrady. Hlavnými dôvodmi na zaobstaranie debetnej karty je potreba a možnosť prístupu ku svojim peniazom prostredníctvom účtu alebo bankomatu. „ Pri porovnaní používania hotovosti a platobnej karty dospievame z prieskumu k záveru, že slovenskí spotrebitelia dávajú prednosť debetnej karte pred využitím hotovosti predovšetkým z dvoch dôvodov – nemajú u seba dostatočné množstvo peňazí alebo majú uhradiť väčšiu finančnú čiastku. Pre nižšiu platbu sa ponúka príležitosť využitia na Slovensku zavedenej bezkontaktnej technológie MasterCard PayPass, ktorá slúži na úhradu menších čiastok,“ dodáva Milan Laitl.
 
Prieskum MasterIndex2 potvrdilzáujem o PayPass u Slovákov – 68 % z nich uviedlo, že by v budúcnosti o túto službu stálo. Z ponúkaných možností využitia bezkontaktnej technológie PayPass klienti najčastejšie uprednostňovali platenie vo verejnej doprave alebo pri nákupoch v obchodoch s potravinami. Ďalšími príhodnými miestami pre PayPass sú podľa Slovákov reštaurácie, kaviarne, stánky s rýchlym občerstvením a bary.
 
 Kde by ste chceli prednostne používať technológiu PayPass?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

         Graf: Kde by ste chceli prednostne používať technológiu PayPass?
          Zdroj: Prieskum spoločnosti GfK Slovakia, marec 2010, n = 763

SpoločnosťMasterCard sa veľmi aktívne venuje inováciám v oblasti debetných kariet. V júni tohto roku predstavila debetnú kartu novej generácie, ktorou je prvá platobná karta so zabudovaným displejom zaisťujúcim vyššiu úroveň kontroly a bezpečnosti. V podstate funguje ako akákoľvek iná platobná karta, avšak je navyše vybavená malým displejom a tlačidlom. Držiteľ karty si môže na displeji prehliadať rôzne číselné a textové informácie, ako napríklad dynamický kód pre eCommerce platby, zostatok na účte a limit výberu. Turecká banka TEB je prvá v Európe, ktorá uvádza túto novú technológiu s autentifikáciou na trh.

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 MasterIndex: Slováci platia kartou za on-line nákupy častejšie ako Česi, v nakupovaní na Internete sú ale zdržanlivejší (12. 10. 2010)
 Slovenskí muži sú šetrivejší ako ženy, dokážu ušetriť takmer tri štvrtiny z nich (2. 8. 2010)
 MasterCard: Poliaci najčastejšie vyberajú z bankomatov, Švédi radšej platia kartou (21. 6. 2010)
 MasterCard predstavuje „kartu novej generácie“ so zabudovaným displejom (8. 6. 2010)
 MasterCard spúšťa unikátny vernostný program pre držiteľov prestížnych kariet MasterCard (12. 4. 2010)
 Súťažte v multikinách Palace Cinemas s platobnými kartami MasterCard a Maestro (17. 3. 2010)
 MasterCard: popredné európske kluby získali 50 miliónov EUR za postup do vyraďovacieho kola Ligy majstrov UEFA (18. 12. 2009)
 Na Slovensku je teraz možné platiť hodinkami (29. 9. 2009)



nasledujúci článok >>
MIHÁL: Do 2. piliera ide len každý desiaty mladý
<< predchádzajúci článok
SLOVCA vyhodnotila inovatívne projekty