Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

13. septembra 2005

Mestské približovadlo



7 x 24 hodín sme jazdili s : Peugeot 1007 1,6e 2tronic Trendy



Zdieľať
Malý kockatý „pežotík“ je vďaka svojej kompaktnosti a elektricky posuvným bočným dverám ideálnym dopravným prostriedkom na krátke vzdialenosti do mesta. Dlhšiu cestu, samozrejme, tiež dokáže hravo zvládnuť, ale nebude to až také pohodlné. Nemáte si totiž kam oprieť lakte - naľavo sú dvere (kvôli posuvnosti) bez opierok a stredová lakťová opierka tiež chýba. Zato parkovanie je doslova hračkou. Najmä pri vybavení parkovacími senzormi za 15 000 korún.

Sezam, otvor sa!
Ako mnohí iste vedia, Peugeot 1007 vychádza zo štúdie Sésame a jeho samočinne sa otvárajúce posuvné bočné dvere sú už verejnosti tiež dostatočne známe. Aj tak sme vždy pri nastupovaní a vystupovaní mohli pozorovať užasnuté pohľady okoloidúcich chodcov. „Kocka-tý“ dizajn karosérie so skosenou prednou časťou, má predok typický pre dnešné Peugeoty - znamená to: dlhočizné, dozadu pretiahnuté hlavné reflektory     a obrovskú otvorenú „papuľu“ - otvor v prednom nárazníku na prívod vzduchu k chladiču motora. Zboku nás zaujali masívne, nadrozmerné rúčky dverí a kovová vodiaca lišta - koľajnička na vedenie posuvných dverí, ktorá vzadu prechádza do striebornej lišty. Zadné bočné okno je predelené priečnou výstuhou a až nás prekvapilo, že sa dvere do kufra otvárajú ako na obyčajnom aute - klasicky nahor.
Ako vodič        autobusu
Prvým dojmom po nasadnutí je obrovský priestor pred vami a smerom nahor. Prístrojovka je ako vo veľkom vane, smerom dopredu dlhočizná a strop je skutočne vysoký. Smerom dozadu je to už horšie, ale čo čakáte od auta s dlžkou 373 cm? Dosť malá je však užitočná hmotnosť - podľa výbavy iba 250 až 305 kg. Dospelí teda môžu zabudnúť na dovolenku vo štvorici.
Veľmi slušná je bezpečnostná výbava - nechýba systém ABS  (ESP dostanete za príplatok 27 000 korún), automatická aktivácia smerových svetiel v prípade núdzového brzdenia, štyri airbagy (za príplatok až sedem - jeden je aj v stĺpiku riadenia). Vzadu sú úchyty ISOFIX, len na predné pásy sa ťažko dosahuje - ako v každom trojdverovom aute s dlhými bočnými dverami. Praktické zrkadielko na kontrolu detí ocení každý rodič.


Výkonný motor s poloautomatom
Sedlali sme model s výkonnejším z dvoch benzínových agregátov - motor s objemom 1,6 litra (88 kW/110 k). Keď sa ho nebojíte poriadne povytáčať, dokáže jazdiť veľmi dynamicky (najmä v spojení s automatizovanou prevodovkou 2tronic, ktorú sme mali aj my). Ide o päťstupňový automat, vychádzajúci z manuálnej prevodovky, s možnosťou manuálneho radenia pákou, alebo - skoro ako v F1 - „krídelkami“ pod volantom. Ako všetky ostatné automatizované mechanické prevodovky (vybavené tromi elektromotorčekmi pre funkciu spojky        a radenie prevodových stupňov), aj            v Peugeote bolo radenie pomerne pomalé a nie vždy podľa predstáv vodiča. Môžete síce zobrať veci do vlastných rúk a voliť stupne podľa seba, ale aj vtedy to ide dosť pomaly. Prekvapivo bezpečné boli jazdné vlastnosti - krátka a vysoká „kocka“ 1007 sedí v zákrutách naozaj veľmi dobre.
Polemika, čo sa týka ceny
Najlacnejšiu 1007 s motorom 1,4e dostanete za 465 000 korún, cena v našej výbave sa  vyšplhala na 572 000 korún. To sa nám zdalo, vzhľadom na veľkosť auta, veľa.  Avšak pri zamyslení nad pomerne veľkou úžitkovou hodnotou, praktickými jazdnými vlastnosťami a celkovou bohatou výbavou to nie je až také zlé.


štvorvalcový benzínový, päťstupňová automatická prevodovka 2tronic, pohon predných kolies
Zdvihový objem (cm3)                                                                               1 587
Výkon motora (kW/k)                                                                             88/110
pri ot/min                                                                                                   5 800
Krútiaci moment (Nm)                                                                                 147
pri ot/min                                                                                                   4 000
Pneumatiky                                                                                    195/50 R16
Výkony
Maximálna rýchlosť (km/h)                                                                          190
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)                                                                     11,8
Spotreba (podľa EÚ 93/116)
Mestská premávka (l/100 km)                                                                      8,9
Mimomestská premávka (l/100 km)                                                             5,4
Kombinovaná premávka (l/100 km)                                                             6,6
Objem nádrže (l)                                                                                           40
Hmotnosti (kg)
Pohotovostná hmotnosť                                                                            1 291
Užitočná hmotnosť                                                                                      305
Celková hmotnosť                                                                                     1 596
Objem batožinového priestoru (dm3) podľa metódy VDA                     364
Rozmery (mm)
Dĺžka (mm)                                                                                               3 731
Šírka (mm)                                                                                                1 686
Výška (mm)                                                                                              1 620
Rázvor (mm)                                                                                             2 315
Cena:                                                                                     572 000 korún

Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Jaguar XK novej generácie
<< predchádzajúci článok
Studenková : Radšej bohatá a zlá ako chudobná