Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. augusta 2017

Petičný výbor za dostavbu D3 chce získať garancie od Koaličnej rady



Petičný výbor za neodkladné dostavanie diaľnice D3 na Kysuciach chce do jedného mesiaca absolvovať politické rokovania s Koaličnou radou a ak sa mu nepodarí ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Kysucké Nové Mesto 14. augusta (TASR) – Petičný výbor za neodkladné dostavanie diaľnice D3 na Kysuciach chce do jedného mesiaca absolvovať politické rokovania s Koaličnou radou a ak sa mu nepodarí získať uspokojivé riešenie dostavby, bude pokračovať v protestoch. Na tlačovej besede o tom dnes v Kysuckom Novom Meste informoval predseda petičného výboru Ľubomír Jánoška.


Doplnil, že v najnovších protestoch sa plánuje petičný výbor viac sústrediť sa sever Kysúc, aby obmedzil dopravu v Poľskej aj v Českej republike. "V najnovších protestoch budeme poukazovať na medzinárodný aspekt tohto problému. Keďže je tu veľká poľská a česká tranzitná doprava a dnes je tvorcom dopravy aj automobilový priemysel. Sústredíme sa bližšie k výrobným fabrikám, aby sme vyvinuli spoločný tlak na vládu," povedal Jánoška.

Ministerstvo dopravy a výstavby (MDaV) SR podľa neho petičnému výboru v odpovedi termín dostavby diaľnice D3 neoznámilo. "Oznámili nám, že je to najväčšia priorita vlády a uvoľnili 288.000 eur na stavebné povolenia a 4,5 milióna eur na výkup pozemkov v tomto roku. Z Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) nám prišli termíny a hovorí sa o prvom mesiaci 2024. Pôvodný termín bol koniec roka 2026, to znamená, že to je urýchlenie o dva roky. Ale my potrebujeme kroky, aby nasledovali stavebné prípravy. My tu potrebujeme vidieť projektantov. Naše mestá sú účastníkmi stavebných konaní. Potrebujeme vidieť reálnu činnosť, a toto sa deje minimálne," zdôraznil Jánoška.



Predseda Združenia miest a obcí Kysúc a zároveň primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa pripomenul, že na výjazdovom zasadnutí vlády SR na Kysuciach v roku 2012 bol schválený harmonogram, podľa ktorého sa mal do 30. 6. 2017 začať úsek diaľnice D3 Oščadnica – Kysucké Nové Mesto a do 30. 9. 2017 úsek Kysucké Nové Mesto – Brodno. "Kysucká diaľnica je súčasť transeurópskej magistrály sever – juh. A keď sa na mape pozrieme, tak jej ucelený úsek brzdí akurát Slovensko. Týchto 30 kilometrov, ktoré sú na Kysuciach. Neplníme medzinárodnú dohodu s Poľskom, kde mala byť táto výstavba urýchlená. Preto chceme upozorniť aj cestou veľvyslanectiev Poľskej republiky, Českej republiky, Kórejskej republiky a európskych inštitúcií, ktoré financujú tieto koridory, že termíny sa neplnia," dodal Grapa.

Podľa riaditeľa Žilinskej regionálnej komory Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (ŽRK SOPK) v Žiline Jána Mišuru by sa na výstavbu úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto dalo získať 180 miliónov eur, ak by sa úsek Turany – Hubová staval bez tunela Korbeľka. "To je dostatok peňazí, aby sa postavil celý úsek Brodno – Kysucké Nové Mesto, ktorý je najdôležitejší a ktorý preferujeme na D3 okolo Kysuckého Nového Mesta. A čo sa týka tempa výstavby, zanalyzovali sme, ako sa stavali diaľnice do roku 1989. A keby sa stavali takým tempom, už dávno máme postavenú D1 aj D3 a staviame rýchlostné cesty na juhu," podotkol Mišura.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Košičan ponúkal drogy policajtom v civile
<< predchádzajúci článok
Na Dvořákovom nábreží v Bratislave plánujú výstavbu planetária