Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

11. marca 2018

Po štyroch rokoch prichádza technický aj dizajnérsky update Céčka



Po štyroch rokoch prichádza technický aj dizajnérsky update, ktorý posúva Mercedes-Benz Triedy C bližšie k jeho väčším bratom.



Zdieľať
Mercedes-Benz Triedy C

Trieda C charakterizuje jeden z pilierov úspechu Mercedesu-Benz vo svete. A to aj napriek tomu, že v záplave noviniek SUV dnes stojí trocha bokom. Neužíva si toľko mediálnej pozornosti, neujde sa jej toľko hlavných úloh v reklamných klipoch, napriek tomu zákazníci na ňu myslia a nezabúdajú. Je to sedan s estetikou, akú ponúka iba trojpriestorová karoséria, prípadne kombi s praktickými rozmermi bez zbytočnej dizajnérskej bižutérie.


Čisté línie, ktoré sa podobajú na vlajkovú loď, Triedu S, sa páčili pred štyrmi rokmi a páčia sa aj dnes. Základné tvary sa nemenili, celkový dizajn vycibrili dizajnéri v detailoch. Všimnete si to najmä na predných nárazníkoch, ktoré sú v každej verzii športové. Teda aj vo verzii Classic, ktorá využíva klasickú masku chladiča s hviezdou na kapote. Demokratická voľba medzi klasickým a športovým vzhľadom sa tak aj naďalej zachovala. Pritom väčšina zákazníkov si volí športovejšiu masku najčastejšie aj s AMG paketom. V rámci neho dostane takzvanú diamantovú masku chladiča. Na nočný asfalt môže nová Trieda C svietiť novými LED svetlometmi s technológiou Multibeam LED. Krycí plast ukrýva po novom až 84 individuálne ovládaných diód, tie poskytujú viacero režimov svietenia.



Maximálny dosah svetiel je v tomto prípade extrémny, až 650 metrov dopredu. To znamená, že technika infračervenej kamery je v podstate zbytočná. V rámci faceliftu sa zmenila aj grafika zadných skupinových svetlometov, ktoré po novom interpretujú písmeno C. Kaplnku prístrojov môže po novom vyplniť aj digitálny 12,3-palcový displej. Vodič si ho nastaví podľa svojich predstáv, pričom multimediálny zážitok pokračuje aj na palubnej doske. Centrálne umiestnený displej debutoval práve v aktuálnej generácii a odvtedy ho prevzali aj iné automobilky. Ovláda sa jednoducho a môžete využiť aj dotykové plochy na volante. Kontakt s displejom však nestratíte ani vtedy, ak si položíte ruku na lakťovú opierku. Otočný ovládač systému Command Online je stále k dispozícii.

Nádherná stredová konzola, inšpirovaná vodopádom, má nové tlačidlá na rýchly prístup k jednotlivým položkám menu aj dve nové farebné verzie: antracitovú a orechovú, pričom tvorcovia v tomto prípade ponechali aj drevokresbu. Zvyšné ovládacie prvky sa zachovali, pribudli však funkcie. Bedrová opierka sedadiel je pneumaticky nastaviteľná, ak ste unavení, aj v Triede C môžete využiť funkciu Energizing Comfort Control, ktorá prostredníctvom klimatizácie, vyhrievania, respektíve odvetrávania sedadiel, parfumovania i masážnej funkcie sedadiel zlepšuje pocity vodiča najmä počas dlhých jázd. Množstvo asistenčných prvkov prevzalo niektoré funkcie z vlajkovej lode.



Napríklad radary kontrolujú priestor až 500 metrov pred vozidlom, 80 metrov dozadu a 40 metrov do strán tak, aby „videli“ najmä chodcov a cyklistov a vedeli včas zareagovať. Adaptívny tempomat využíva dáta z navigačného systému na upravenie rýchlosti, systém Command zobrazuje 3D mapy s reálnymi obrazmi budov a je schopný zobrazovať upozornenia v rámci komunikácie Car-to-X. Trieda C sa v rámci faceliftu rozlúčila aj s klasickou spínacou skrinkou, všetky verzie majú systém bezkľúčového štartovania Keyless Go. Apropo, kľúč. Ten si môžete objednať biely alebo čierny. V rámci modernizácie sa menili aj motory. Naftové aj benzínové štvorvalce sa zmenia na novú generáciu. Aj Trieda C získa superčistý diesel, ktorý s veľkou rezervou plní súčasnú normu Euro 6d. Benzínové motory budú mať aj 48-voltovú sieť a v ponuke sa objavia i verzie plug-in hybridu s elektrickým dojazdom 50 kilometrov.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Súčasná cena za kilogram medu je podľa včelárov nízka
<< predchádzajúci článok
Na východnom Slovensku sa nachádzajú štyri väzenia