Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

16. februára 2006

Predaj automobilov na európskych trhoch rozhýbal Volkswagen



Počet novoregistrovaných áut v Európe sa v januári zvýšil medziročne o 2,6 % na 1,26 mil. vozidiel. Informovala o tom vo štvrtok Asociácia európskych výrobcov automobilov (ACEA). ...



Zdieľať

FRANKFURT 16. februára (WN/SITA, Reuters) - Počet novoregistrovaných áut v Európe sa v januári zvýšil medziročne o 2,6 % na 1,26 mil. vozidiel. Informovala o tom vo štvrtok Asociácia európskych výrobcov automobilov (ACEA). Dvojciferný percentuálny nárast predaja zaznamenali významné európske trhy, Nemecko a Taliansko, kde sa tak prerušila séria troch mesiacov medziročného poklesu v poradí. Negatívnou výnimkou bola v januári len Veľká Británia, kde sa počet nových registrácií znížil, keďže v posledných dňoch minulého roka skončila trojpercentná daňová úľava podporujúca dopyt po autách s naftovým motorom.

Európske výsledky v januári podporil najmä predaj najväčšej európskej automobilky Volkswagen (VW), ktorý sa zvýšil v sledovanom období medziročne o 19,4 %. Tento nárast taktiež pomohol VW zvýšiť svoj podiel na európskom trhu na pätinu. Automobilové značky Audi a Seat zo skupiny VW zaznamenali v minulom mesiaci dvojciferné percentuálne zvýšenia predaja, pričom česká značka Škoda zaostala v expanzii iba málo, keď evidovala nárast predaja o 9,1 %.

Taliansky Fiat ťažil v januári z výrazného zvýšenia dopytu na domácom trhu. Počet registrácií nových automobilov skupiny Fiat sa minulý mesiac zvýšil medziročne o 17,9 %, keď predaj automobilov samotnej značky Fiat vzrástol o 23,2 %. Naopak najhoršie výsledky dosiahla v minulom mesiaci automobilka Renault, u ktorej zvýšenie predaja nízkonákladového modelu Logan nestačilo na vyváženie 20-percentného medziročného poklesu predaja vozidiel značky Renault. Aj automobilka DaimlerChrysler zaznamenala zhoršenie, keď počet registrácií nových automobilov luxusnej značky Mercedes-Benz poklesol v januári medziročne o 9 % a značky Smart o pätinu.

Predaj ázijských automobiliek skončil v minulom mesiaci so zmiešanými výsledkami. Predaj automobilky Honda Motor sa v januári zvýšil medziročne o 9 %, pričom Suzuki Motor zaznamenala nárast o výrazných 40 %. Aj napriek tomu, že juhokórejská spoločnosť Kia Motors zvýšila v januári medziročne predaj o 8,5 %, zaostala týmto výsledkom za vysokými prírastkami z minulého roku, kedy bola najrýchlejšie rastúcou značkou v Európe. Predaj automobilov značky Toyota poklesol v minulom mesiaci medziročne prekvapivo o takmer 11 %, kým Nissan Motor stratil 9,2 %.

FOTO:SITA/AP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
A. Wajda si v Berlíne prevzal cenu za odkaz kinematografii
<< predchádzajúci článok
Vzťah Cruisa a Holmesovej je údajne v kríze, pár to popiera