Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

05. januára 2007

Predaj hudobných albumov v roku 2006 klesol o 4,9 percenta



Predaj hudobných albumov v USA - na CD a legálnym sťahovaním, v roku 2006 klesol o 4,9 percenta na 588,2 milióna kusov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen SoundScan. Oproti minulému roku však ...



Zdieľať

BRATISLAVA 5. januára (WEBNOVINY) - Predaj hudobných albumov v USA - na CD a legálnym sťahovaním, v roku 2006 klesol o 4,9 percenta na 588,2 milióna kusov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen SoundScan. Oproti minulému roku však o 19,4 percenta stúpol predaj digitálnej hudby, najmä samostatných piesní. Predaj piesní stúpol o dve tretiny a predaj digitálnych albumov sa oproti roku 2005 zdvojnásobil.

Aj podľa korešpondenta časopisu Billboard Briana Garrityho si hudobní fanúšikovia v minulom roku kupovali viac singlov a menej albumov. "Koniec koncov je populárna hudba biznisom singlov, prečo by som si teda mal kupovať celé albumy?" citovala Garrityho stránka news.bbc.co.uk. Podľa Nielsen SoundScan sa v uplynulom roku v USA predali dva milióny kópií singla Bad Day kanadského hudobníka Daniela Powtera. Ako dodáva BBC, až 22 skladieb prekročilo hranicu jedného milióna predaných kusov, pričom v roku 2005 sa to podarilo len dvom.

Najlepšie sa predával soundtrack k filmu High School Musical. Američania si kúpili 3,7 milióna kópií tohto CD. V prvej päťke predajnosti sa ocitli aj posledné albumy Rascal Flatts, Carrie Underwood, Nickelback a Justina Timberlakea. Umelci ako Andrea Bocelli alebo Il Divo pomohli zvýšiť záujem o klasickú hudbu - tá zaznamenala najvyšší nárast predaja spomedzi všetkých hudobných žánrov - predalo sa o 22,5 percenta viac nosičov s klasickou hudbou.

SITA,AP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Zvažujeme sprísnenie kritérií na vymenovanie profesorov
<< predchádzajúci článok
Furmani predvedú umenie práce s ťažnými koňmi