Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

12. novembra 2006

Predvolebná kampaň sa oficiálne začne v stredu



Volebná kampaň k voľbám do orgánov samosprávy obcí sa začne už o pár dní, v stredu 15. novembra. Kampaň skončí 48 hodín pred začiatkom volieb, teda 30. novembra o 7:00. Po skončení kampane ...



Zdieľať

BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - Volebná kampaň k voľbám do orgánov samosprávy obcí sa začne už o pár dní, v stredu 15. novembra. Kampaň skončí 48 hodín pred začiatkom volieb, teda 30. novembra o 7:00. Po skončení kampane začne 48-hodinové predvolebné informačné moratórium, ktoré platí aj počas volieb. Moratórium na predvolebné prieskumy verejnej mienky však začne už sedem dní pred voľbami. Počas volieb nesmú členovia volebných komisií a pracovníci odborných útvarov poskytovať informácie o priebehu ani o čiastkových výsledkoch volieb, až do podpísania zápisnice o výsledku hlasovania. Voľby budú v sobotu 2. decembra od 7:00 do 20:00. V prípade potreby môže obec určiť začiatok volieb na skoršiu hodinu.

Za volebnú kampaň sa podľa zákona o voľbách do orgánov samosprávy obcí považuje činnosť politickej strany, nezávislého kandidáta, prípadne ďalších subjektov, zameraná na podporu alebo na prospech kandidujúcej politickej strany alebo nezávislého kandidáta. Za kampaň sa považujú nielen mítingy a stretnutia kandidátov s voličmi, ale aj inzercia a reklama v rozhlasovom a televíznom vysielaní ako aj v tlači a tiež na plagátoch alebo iných nosičoch informácií. Počas kampane majú mať všetci kandidáti - nominovaní politickými stranami alebo nezávislí rovnaký prístup k médiám a k službám územnej samosprávy zameraným na podporu alebo v prospech ich kampane.

Verejnoprávne médiá - STV a SRo a aj súkromné elektronické médiá, ktoré vysielajú na základe licencie môžu vyhradiť na kampaň najviac po 30 minút vysielacieho času pre politickú stranu a nezávislého kandidáta, spolu však najviac päť hodín. Zodpovednosť za obsah relácií vysielaných v rámci kampane majú politické strany a nezávislí kandidáti. Rádiá a televízie musia politickú reklamu zreteľne označiť a oddeliť ju od ostatných relácií odvysielaním oznamu, že ide o platenú politickú reklamu. Politická reklama musí byť oddelená od bežnej reklamy. Náklady na ňu hradia politické strany a nezávislí kandidáti a rádiá a televízie im musia zabezpečiť rovnaké nákupné, cenové a platobné podmienky. Podľa zákona sa za kampaň nepovažuje vysielanie spravodajských a publicistických relácií, ak sa robia spôsobom ako v čase mimo kampane. Rádiá a televízie musia počas kampane zabezpečiť, aby ich spravodajstvo a publicistika boli vyvážené a nestranné. Vysielanie iných relácií, ktoré by mohli ovplyvniť rozhodovanie voličov je počas kampane zakázané.

Počas kampane sa môžu plagáty a iné nosiče informácií umiestňovať len na miestach vyhradených obcou. Vyhradená plocha musí zodpovedať zásadám rovnosti politických strán a nezávislých kandidátov. Miesta na umiestňovanie plagátov alebo iných nosičov informácií vymedzí obec všeobecne záväzným nariadením.

Kandidujúca politická strana a nezávislý kandidát, o ktorých sa v médiách objavili počas kampane nepravdivé alebo skresľujúce informácie, majú právo na odpoveď počas kampane. Toto právo si musia uplatniť u vysielateľa alebo u šéfredaktora média, ktoré odvysielalo alebo uverejnilo takúto informáciu alebo vyjadrenie. Vysielateľ alebo šéfredaktor hromadného informačného prostriedku je povinný ešte počas kampane poskytnúť politickej strane alebo nezávislému kandidátovi rovnako hodnotný vysielací čas alebo rovnaký priestor v hromadnom informačnom prostriedku, v akom bola odvysielaná alebo publikovaná informácia. Porušenie pravidiel o vedení volebnej kampane podľa tohto zákona sa postihuje podľa osobitných predpisov zákona o vysielaní a retransmisii.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Flašíková je za opätovné otvorenie diskusie k územnému plánu
<< predchádzajúci článok
Začalo sa ľudové hlasovanie o odtrhnutí od Gruzínska