24. marca 2012

Recenzia: BABY na palube na lodi Adyho HAJDU a Romana LUKNÁRA

21. marca sa na Adylodi (DIVADLO V PODPALUBÍ) odohral príbeh štyroch žien, štyroch postáv v podaní dvoch herečiek. Oľga Belešová a Zuzana Martinková-Znášiková predstavujú štyri charaktery, a to veľmi rôznorodé.

Predstavenie BABY na palube vás zavedie do sveta mamičiek „na materskej“. Nápadité texty nijako sa nepriečiace všednej realite nášho života, ba priam akási „výskumná vzorka“ predstavuje ženy vo svojej všakovakosti. Každá má iné trápenia, niečím iným sa zaoberá, po inom túži. Jedna chce biofarmu, iná pokoj vedľa manžela, ktorý ju týra, no nevie sa vymaniť spod jeho nadvlády. Preto spraví úskok v podobe ďalšieho dieťaťa vo viere, že možno ono to napraví. Stalo sa a stáva sa mnohým ženám, že ich dieťa a prvé jeho mesiačiky spoločne so zmenami na ženskom tele, jej mentalite, zmenia život rodiny, postoj manžela a okolia k nej samej a jej ku ostatným.   Hra BABY na palube je smiechom cez slzy, takže je to niečo, čo odlišuje predstavenie od väčšiny iných humorných Oľginých hier je, že nejde tu iba o satiru, ale vtip si hra zachováva. Ide však o to, kto sa na čom smeje. Či už je to „Mončiči“ v zelených „elasťákoch“ so svojou rodinnou tragédiou, alebo Blanka s hranou láskou ku svojej tete. Na druhej strane stojí psychologička Ingrid s dieťaťom zo skúmavky a túžbou po živote vo dvojici nútená spraviť kompromis, ako aj Alica, herečka žijúca v Kanade, hľadajúca na Slovensku prácu v šoubiznise. Dramaturgicky a režijne na hre s dievčatami pracovala Darina Abrahámová a autorsky sa na nej podieľali Oľga Belešová, Zuzana Martinková-Znášiková a  Michaela Štefankovičová. Pieskoviskové rozhovory tak nadobúdajú realistický rozmer, ktorý sprevádza denne nejedného z nás.

BABY na palube –  (Divadlo Oľgy Belešovej a Zuzany Martinkovej)

- ďalšia komédia s O.Belešovou na lodi - divadelná takmer reality, ale určite show.
Smrteľne veselé  svedectvo o tom, že aj materská na pieskovisku môže byť vzrušujúca a zaujímavá. Dve skvelé herečky hrajú štyri super baby a na týchto mamičkovských a iných histo(e)rkách z pieskoviska sa zasmejete a zarehoceteJ
Scenár: Miša Štefankovičová, Oľga Belešová, Zuzana Martinková
Dramaturgicko-režijná spolupráca: Darina Abrahámová
Hudba: Marián Čekovský. Fotografie: Alan Hyža. Grafický dizajn: Eva Odrášková