01. apríla 2015

Recenzia: Noemova archa ako bonbónik či kus čokolády nielen pre deti

Miera použitia výrazových a výtvarných prostriedkov, hudby a scény...Ale najmä schopnosť zaujať človeka každého veku, či dokonca divadlom neostrieľané neposedné dieťa, ktoré je schopné postaviť sa a odísť v prípade nezáujmu „o vec“.

Čiže, víťazstvo režiséra, herca, autora hudby ako aj muzikanta a na každom fronte. Nehovoríme o jednom človeku, pretože každú zo spomínaných zložiek vytvoril niekto iný...

Reč je o predstavení pre celú rodinu, tzv. divadelnej „jednohubke“ Noemova archa alebo nezabudni na slona, z dielne Divadla Colorato, ktoré sídli v Arteatre na Bielej ulici v Bratislave. V detskej fantázii sa zjaví žirafa, lev, holubica, včela, hoci niektoré z detí občas zapochybuje, či to ozaj tá žirafa bude, no napokon sa uspokojí s úsudkom, že je to o jeho vlastných predstavách...V mozgu dospelého človeka sa zasa zračí výletná zaoceánska loď s dovolenkujúcimi dámami v plavkách i bez, alebo šarmantní muži v spoločenskej únave „cikajúci cez palubu“. Rozprávka o konci sveta? Ten by asi nastal len vtedy, ak by sme už takúto fantastickú vec nedokázali vytvoriť. Všetko sa predsa odohráva v hlave človeka a ak deťom nebudeme vnucovať to agresívne „dospelácke“, bude zrejme viacej lásky a porozumenia aj s takými vecami, ako sú škatule od mrazených potravín, brmbolce z čapíc či topánok, prázdne fľaše od malinovky ako aj igelitová fólia používaná pri rekonštrukcii bytu... Ak si teda z tohto dokážeme urobiť divadlo, a pritom naplniť srdce aj štvorročného dieťaťa bez toho, aby odišlo počas predstavenia, je všetko v najlepšom poriadku. Na mieste je však spomenúť autora hudby Adama Hanzla, na akordeóne hrá Viliam Majer, v úlohe jediného sprievodcu predstavením účinkuje Peter Pavlík a réžiu má na svedomí principál divadla Colorato Peter Weinciller.

Toto zoskupenie umelcov zapálených pre vec prinieslo počas nedeľňajšieho popoludnia radosť deťom a dospelým, ktorí v Arteatre prežili príjemnú hodinku divadelnej lahôdky.

Prečítajte si tiež