Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

09. novembra 2006

Slováci majú najbližšie k značke Sony



Štvrtina Slovákov považuje za najlepšiu medzinárodnú značku Sony. Vysoko pozitívne ju hodnotili muži aj ženy, bez výraznejšieho rozdielu vo vekových skupinách, výnimku tvorila len veková ...



Zdieľať

BRATISLAVA 9. novembra (WEBNOVINY) - Štvrtina Slovákov považuje za najlepšiu medzinárodnú značku Sony. Vysoko pozitívne ju hodnotili muži aj ženy, bez výraznejšieho rozdielu vo vekových skupinách, výnimku tvorila len veková skupina nad 60 rokov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, do ktorého sa zapojilo 1000 respondentov vo veku nad 15 rokov.

Druhou najlepšie vnímanou značkou je Adidas, ktorú preferuje 23 percent opýtaných. Trojicu TOP brandov uzatvára značka Phillips. Za trojicou najatraktívnejších značiek sa nachádza ďalšia športová značka Nike s 15,5 percentami.

Z prieskumu vyplýva, že atraktivita produktových kategórií sa v priebehu životného cyklu jednotlivých vekových skupín a pohlaví vyvíja a mení. Mladí uprednostňujú prestíž značky, mladé rodiny sa pri výbere rozhodujú skôr racionálne. Pred športovým oblečením dávajú prednosť nákupu tovarov ako sú napríklad
práčky, automobily a televízory. Aj preto je zrejmé prečo s vyšším vekom opýtaných rastie atraktivita značiek ako Mercedes a BMW. U mladých ľudí do 19 rokov je atraktivita týchto značiek dva až trikrát menšia ako u stredných a starších vekových kategórií. Veková skupina mladých do 19 rokov sa najviac stotožňuje so značkami športových tovarov. Značku Adidas považuje za najatraktívnejšiu až 40 percent z nich. U ostatných vekových skupín je to o 20 až 30 percent menej.

Ľudia značky vnímajú a posudzujú rozlične aj v závislosti od pohlavia. Muži najvyššie hodnotili značky áut a športových tovarov. Ženám sú bližšie značky kozmetických výrobkov a kozmetických firiem.

SITA,AP

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Enel za prvých deväť mesiacov s nárastom tržieb o 17 %
<< predchádzajúci článok
Kľúčom efektívnej reformy je zjednotenie riadenia organizácie