Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. decembra 2017

Slováci uprednostňujú plechovkové pred fľaškovým pivom



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR Milan Kapusta
Bratislava 14. decembra (TASR) - Slováci uprednostňujú plechovkové pivo. Plechoviek sa v tomto roku predalo dvakrát toľko ako sklenených fliaš. Radi však siahajú aj po čapovanom pive, ktoré sa v preferencii zákazníkov zaradilo hneď za plechovkové.


"So silnejúcou dôležitosťou maloobchodného segmentu sa postupne menia aj preferencie spotrebiteľov z hľadiska typov balení. Slovensko sa profiluje k plechovkovému trhu," povedal vo štvrtok v Bratislave na stretnutí s novinármi obchodný riaditeľ spoločnosti Pivovary Topvar Martin Grygařík.

Ako ďalej uviedol, aj keď je Slovensko pomerne malé, chute konzumentov nie sú všade rovnaké. Bratislava je posunutá najviac k tradičnému pivu, najmä v prémiovejších variantoch (12 %, špeciály). Z nových trendov sú obľúbené skôr cidery. Na východe Slovenska hrali v roku 2017 prím beer-mixy.

Ochutené nealkoholické pivo je najdynamickejšie rastúcou kategóriou za posledný rok. Slováci po ňom siahajú čoraz viac a vďaka tomu zaznamenal zhruba 20-% nárast. Nezaostáva však ani klasické, neochutené nealko pivo, ktorého predaj stúpol za posledný rok približne o 10 %. Opačnému trendu podľahli alkoholické radlery. Ich spotreba klesla v tomto roku o viac než 10 %.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
OĽaNO: Vláda dlhodobo zanedbáva cesty prvej triedy
<< predchádzajúci článok
MŽP SR zverejnilo prvú verziu envirostratégie Slovenska do roku 2030