Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

05. januára 2006

Telefóny nefungujú už 6 dní



Obyvatelia Španej Doliny v okrese Banská Bystrica sú pobúrení.



Zdieľať
Už šiesty deň im nefunguje pevná linka. Napriek tomu, že každodenne urgujú jej prevádzkovateľa Slovak Telecom majú pocit, že sa ich problém nerieši. „Minulý štvrtok poobede sa chcel môj manžel pripojiť cez pevnú linku na internet, ale telefón bol hluchý,“ sťažuje sa pani Barbora zo Španej Doliny. Hneď teda urgoval starostku Teréziu Štupákovú, ktorej technici z telekomunikácií povedali, že problém je už odstránený. Keď ich znova volala, povedali jej, že to opravia, keď bude lepšie počasie.

Pre objektivitu treba dodať, že minulý piatok bolo skutočne zlé počasie na celom Slovensku. Situácia sa však nezlepšila ani v pondelok. „Od jedného zamestnanca telekomunikácií som sa dozvedela, že v obci sú len maloodberatelia, preto nie sme pre firmu zaujímaví,“ potvrdila pre náš denník starostka.
Na linku porúch sme zavolali aj my. Trvalo takmer päť minút, kým sa vôbec niekto ozval. „Stále nám len hovoria, že sa na probléme pracuje a nevedia, kedy sa vyrieši,“ krúti nechápavo hlavou pani Barbora. Vrcholom arogancie je podľa zistení 24hodín skutočnosť, že v utorok boli technici v Španej Doline iba do jedenástej dopoludnia a potom odišli bez toho, aby odstránili poruchu. „Nechcem pomyslieť na to, že by niektorý z dôchodcov, čo tu žijú a nemajú mobily, potreboval záchranku,“ smutne uzatvára pani Barbora.
„Spoločnosti Slovak Telecom bola porucha nahlásená dňa 29. 12. 2005, v tento deň bola aj ihneď odstránená. Problémy sa opätovne vyskytli na druhý deň, tieto však boli závažnejšieho technického charakteru,“ infomovala náš denník Michaela Dobošová, z odboru externej komunikácie ST. „Spoločnosť Slovak Telecom informovala 30. 12. 2005 Obecný úrad v Španej Doline, že kvôli extrémne zlému počasiu sa začne na odstránení poruchy pracovať až v pondelok 2. 1. 2006. Ide o masívnu poruchu kábla, jeho zatopenie, ktoré vzniklo v súvislosti s aktuálnou poveternostnou situáciou.“
Zlé počasie neustále sťažuje práce na odstraňovaní poruchy, na ktorej sa i včera intenzívne pracovalo. „V tejto chvíli nevieme presne povedať, kedy bude problém odstránený. Všetci dotknutí zákazníci budú odškodnení v januárových účtoch za telekomunikačné služby v mesiaci február,“ dodala Dobošová.
 
Ján Krempaský

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Sekierskej Doline by pomohla len tragédia. (22. 11. 2005)



nasledujúci článok >>
V Banskej Štiavnici chýba voda
<< predchádzajúci článok
Unesené dievčatko našli!