Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

14. júna 2016

TV REPORTÁŽ: Jednotný digitálny trh uľahčí život Európanom



Budovanie jednotného digitálneho trhu je pre Junckerov tím jednou z absolútnych priorít.



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
 
Bratislava 14. júna (TABLET.TV) - Budovanie jednotného digitálneho trhu je pre Junckerov tím jednou z absolútnych priorít.


Končiace sa holandské predsedníctvo sa vo veľkej miere sústredilo na oblasť inovácií. Slovenské šéfovanie Rade ministrov si zoberie na mušku, okrem iných tém, aj budovanie jednotného digitálneho trhu. Potreba eurodigitalizácie je jednou z mála agend, na ktorej sa zhodujú poslanci Európskeho parlamentu (EP) naprieč celým politickým spektrom. Potvrdili to europoslanci Ivan Štefanec (KDH/EPP) a Vladimír Maňka (SMER-SD/S&D) počas regionálneho diskusného fóra o budúcnosti broadbandu a 5G sietí v Európe, ktoré sa konalo v Bratislave.

Európska komisia ešte koncom mája predstavila návrh nariadenia, ktorý má skoncovať so znevýhodňovaním spotrebiteľov na základe miesta bydliska (geo-blocking). Poslanci EP plánujú prijať toto nariadenie do konca roka 2016.

„Odstránenie geo-blockingu považujem za kľúčové. Umožníme tých ľuďom viac nakupovať medzi krajinami EÚ,“ vyjadril sa poslanec EP z frakcie ľudovcov a zároveň člen Výboru pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa v EP Ivan Štefanec.

Eurosocialista Vladimír Maňka zase uviedol, že veľa ľudí sa bojí on-line nakupovania v iných štátoch EÚ, než je ich domovská krajina. „Jednak je to istým spôsobom riziko a ďalším dôvodom sú aj vysoké ceny prepravných služieb. Keď zlacníme túto drahú prepravu tovaru, prepojíme širokopásmové siete a keď si budeme môcť bez problémov nakupovať on-line aj v zahraničí, tak až 50 percent podnikateľov povedalo, že budú predávať svoje tovary on-line,“ priblížil europoslanec.

Plne fungujúci jednotný digitálny trh by podľa člena Výboru EP pre rozpočet EÚ V. Maňku plne mohol priniesť úniovému hospodárstvu až 450 miliárd eur ročne. Tiež by sa vytvorilo až niekoľko stotisíc nových pracovných miest.

Europoslanec I. Štefanec ďalej informoval, že v súčasnosti nakupuje on-line za hranicami svojej krajiny len 15 percent občanov a len približne 7 percent malých podnikateľov predáva svoje výrobky do inej, ako svojej krajiny.



 

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Fond na podporu umenia riešil podnety zástupcov kultúrnych inštitúcií
<< predchádzajúci článok
Divadlo Astorka Korzo '90 dnes uvedie inscenáciu Život je taký