Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

06. novembra 2007

V Bratislave je tretina predajných plôch nákupných centier



Atraktívnymi mestami pre expanziu nákupných centier budú v blízkej budúcnosti mestá Prešov a Poprad. Vyplýva to z prieskumu Nákupné centrá a hypermarkety 2007, ktorý vykonala spoločnosť GfK ...



Zdieľať

BRATISLAVA 6. novembra (WEBNOVINY) - Atraktívnymi mestami pre expanziu nákupných centier budú v blízkej budúcnosti mestá Prešov a Poprad. Vyplýva to z prieskumu Nákupné centrá a hypermarkety 2007, ktorý vykonala spoločnosť GfK Slovakia. Podľa GfK budú výhodnou lokalitou aj menšie mestá ako Dolný Kubín alebo Michalovce. Ako príklad expanzie nákupných centier uviedla GfK mesto Nitra, kde už k dvom existujúcim, majú v horizonte najbližších dvoch rokov pribudnúť ešte štyri nové nákupné centrá. Rozsah predajných plôch na obyvateľa, tak podľa GfK bude v Nitre väčší ako samotný počet obyvateľov.

Z regionálneho hľadiska má najvyššie zastúpenie nákupných centier Bratislavský kraj, pričom samotná Bratislava má tretinový podiel zo všetkých predajných plôch nákupných centier na Slovensku. Po nej nasleduje Košický kraj s 13-percentným podielom a Nitriansky kraj s 12-percentným podielom na predajných plochách nákupných centier. Najmenej sa na predajnej ploche nákupných centier podieľa Trnavský a Žilinský kraj.

Z prieskumu ďalej vyplýva, že hlavným lákadlom pre návštevníkov nákupných centier sú renomované značky. "Slovenský zákazník sa stáva náročnejším a od nákupných centier očakáva ďalšie doplnkové aktivity a služby," uvádza sa v správe z výskumu. Zábavné zariadenia bývajú súčasťou iba najväčších nákupných centier, pričom najčastejšou formou je v súčasnosti multikino, ktoré je prítomné v piatich nákupných centrách na Slovensku.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Znásilnili 55-ročnú ženu, medzi nimi bol aj 13-ročný chlapec
<< predchádzajúci článok
Prezident vráti sociálnu novelu parlamentu veľmi rýchlo