Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

24. júna 2017

V Rimavskej Bani komunikujú s občanmi viacerými elektronickými formami



Ilustračná snímka



Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Rimavská Baňa 24. júna (TASR) – Komunikácia s občanmi cez obecnú webovú stránku a profil starostky na sociálnej sieti Facebook, aplikácia Odkaz pre starostu či hlásenia obecného úradu cez sms správy. Všetky tieto formy elektronickej komunikácie s občanmi využíva samospráva Rimavskej Bane v okrese Rimavská Sobota, čím dedina s vyše 500 obyvateľmi prekonáva i viaceré mestá v regióne.


„Veľmi sa snažím o to, aby bol oslovený každý, kto chce, a aby informácie od samosprávy šli k občanom,“ uviedla starostka Elena Polóniová s tým, že rôzne skupiny občanov preferujú rozličné služby. „Miestny rozhlas počúvajú hlavne seniori, ktorí sú doma celodenne. Esemesky využívajú tí, ktorí majú málo času ísť na web, nie vždy sú v čase hlásenia doma, ale potrebujú mať informácie o tom, čo sa v obci deje. Potom je tu skupina ľudí, ktorí sú stále online na Facebooku, ale nechodia na web. Naopak, webovú stránku využíva ďalšia skupina a často sú to ľudia, ktorí u nás nebývajú, ale zaujíma ich život v obci,“ konkretizovala Polóniová.

Starostka, ktorá predtým pôsobila v IT oblasti a technológie sú jej podľa vlastných slov blízke, sama vytvorila aj novú obecnú stránku a osobne ju i spravuje. „Jedine grafiku mi urobili dodávateľsky. Obsah však tiež vytváram sama. Zdá sa mi, že je to rýchlejšie a efektívnejšie, ako keby som po niekom musela kontrolovať texty,“ vysvetlila.

Rimavská Baňa pred časom zaviedla i službu Odkaz pre starostu, v rámci ktorej môžu občania nahlasovať problémy a nedostatky v obci prostredníctvom internetu alebo mobilnej aplikácie. „Je to však veľmi slabo využívané, čakala som oveľa väčšie využitie. Ľudia síce majú stále nejaké podnety, ale nie všetci idú na web, aby to oznámili,“ konštatovala starostka, podľa ktorej sa tak mnohé problémy dozvedá až sprostredkovane, od tretej osoby. „Určite však túto službu nezrušíme, verím, že v budúcnosti sa to môže zlepšiť,“ dodala.


















Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Slovenskí a maďarskí potápači precvičovali trhacie práce pod vodou
<< predchádzajúci článok
Bratislavskí hasiči zasahujú pri požiari vinohradu