Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

Denník - Správy






















Prílohy


















Správy z Európy
 Ministri financií schválili nové bankové pravidlá

 Misia EÚ zasiahla pirátov na somálskom pobreží

 Merkelová a Hollande sa snažia prekonať rozdiely

 Európska komisia rozširuje zbrane proti kybernetickým útokom

 Diskusia o jadre má byť odborná a neideologická

Last Minute


EGYPT

od 27.5. - 12 dní
Hotel SUNRISE MAMLOUK PALACE ●●●●●○
letecky z Bratislavy 09:10 a Košíc 18:40
all inclusive/ULTRA AI
519 EUR


EGYPT

od 27.5. - 12 dní
Hotel SUNRISE GARDEN BEACH ●●●●●○
letecky z Bratislavy 09:10 a Košíc 18:40
all inclusive/ULTRA AI
529 EUR


EGYPT

od 27.5. - 12 dní
Hotel SUNRISE ROYAL MAKADI RESORT ●●●●●
letecky z Bratislavy 09:10 a Košíc 18:40
all inclusive/ULTRA AI
569 EUR

Pridajte sa
Ste na Facebooku?
Ste na Twitteri?
Pridajte sa.







30. júla 2010

Vápnikové prípravky zvyšujú riziko infarktu



Vápnikové prípravky môžu u starších ľudí zvýšiť riziko srdcového infarktu až o 30 percent. Tvrdia to novozélandskí, britskí a americkí ...



Zdieľať
kalcium Ilustračné foto

Foto: SITA/AP Photo/Mel Evans
BRATISLAVA 30. júla (WEBNOVINY) - Vápnikové prípravky môžu u starších ľudí zvýšiť riziko srdcového infarktu až o 30 percent. Tvrdia to novozélandskí, britskí a americkí vedci vedení Ianom Reidom z University of Auckland, ktorí analyzovali údaje 11 nezávislých štúdií.

Jednotlivých štúdií sa zúčastnilo celkovo približne 12-tisíc ľudí starších než 40 rokov, ktorí denne prijímali aspoň 500 miligramov vápnika vo forme vápnikových prípravkov. Zvýšenie rizika infarktu zaznamenali vedci u oboch pohlaví bez ohľadu na vek alebo typ užívaného prípravku. Príčina tejto súvislosti nie je zatiaľ známa, odborníci však predpokladajú, že zvýšené množstvo vápnika v krvi môže viesť k zhrubnutiu cievnych stien. Vedci taktiež zaznamenali u týchto ľudí mierne zvýšenie rizika porážky a smrti. Okrem toho zistili, že vápnikové prípravky majú na ochranu pred zlomeninami iba obmedzený účinok, predovšetkým v porovnaní s inými spôsobmi prevencie. Predchádzajúce štúdie neobjavili žiadne zvýšenie rizika kardio-vaskulárnych problémov po zvýšení príjmu vápnika prostredníctvom zmien v stravovaní, z čoho vyplýva, že vyššie riziko infarktu hrozí iba pri užívaní vápnikových prípravkov.

Informácie zverejnila webová stránka news.bbc.co.uk.

SITA

   Tlač    Pošli


nasledujúci článok >>
Multidotykový monitor od Lenova
<< predchádzajúci článok
DiCaprio odstúpil od projektu s Melom Gibsonom

Vápnikové prípravky zvyšujú riziko infarktu - diskusné fórum čitateľov