24hod.sk    Kultúra

18. júla 2013

Vedci objavili nový druh dinosaura, pomenovali ho nasutoceratops

Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta
Salt Lake City 18. júla (TASR) - Americkí vedci na púšti v Utahu odkryli skamenené pozostatky nového druhu dinosaura, vyznačujúceho sa výrazným nosom a veľkými rohami. Informovala o tom dnes agentúra AP.

Popis dinosaura v stredu zverejnil britský žurnál Proceedings of the Royal Society B, ako aj Prírodovedné múzeum v Utahu. Nového pravekého plaza vedecky pomenovali nasutoceratops.

Dinosaurus so širokým telom dorastal do dĺžky 4,5 metra a vážil približne 2,5 tony. Jeho špecifikom bol nadmerne veľký nos a nevšedne dlhé, dopredu smerujúce zahnuté rohy vyrastajúce sponad očí.

Obrovské zviera žilo zhruba pred 76 miliónmi rokov a bolo súčasťou skupiny ceratopsov, medzi ktorých patrili bylinožravé dinosaury, pripomínajúce dnešné nosorožce - vrátane známeho triceratopsa.

"Má najväčší nos a rohy spomedzi všetkých zástupcov ceratopsov," uviedol paleontológ a spoluautor štúdie Mark Loewen z University of Utah pre vedeckú webovú stránku LiveScience.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR