Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

25. októbra 2005

Veľkolepá ponuka



7 x 24 hodín sme testovali Daciu Logan 1,4 Ambiance



Zdieľať
Francúzska automobilka Renault sa postarala o dokonalú reinkarnáciu zašlej slávy rumunskej značky Dacia. Pod jej vedením sa nový model Logan stal bestsellerom nielen               na chudobných trhoch východnej Európy, ale prekvapivo aj         v bohatšom Francúzsku. Je Dacia Logan naozaj taká dobrá, alebo ide iba o jej výhodnú cenu?

Neočakávaný priestor
O čom je vlastne doprava? O prevoze z bodu A do bodu B, pokiaľ možno v čo najpohodlnejšom interiéri. A o čom je vlas-tne pohodlie a luxus? Mnohí tvrdia, že  najväčším luxusom je priestor, a toho má Logan na rozdávanie. Už podľa vysokého kufra sa dá odhadnúť, že ani s nadpriemerne veľkou batožinou nebude problém - batožinový priestor s objemom 510 litrov je jedným z najväčších v triede. Samozrejme, nesmiete sa pohoršovať nad málo estetickými pružinami otvárania batožinového veka alebo nad jednoduchým filcovým kobercom ukrývajúcim rezervu.


Presvetlený interiér
Logan nás teda ihneď príjemne prekvapil svojou rozmernosťou. Vďaka veľkým bočným oknám je jeho interiér príjemne svetlý. Keďže celé vozidlo je o dosť vyššie než zvyčajne, aj sedačky mohli byť umiestnené vyššie. Vďaka tomu sa výborne nastupuje aj dámam (alebo pánom) v rokoch. Interiér vyzerá vcelku vkusne        a moderne, tvrdé plasty sú samozrejmou daňou za nízku cenu. Zaujímavosťou je, že celá prístrojovka je vyrobená z jediného kusu plastu. Pochváliť je potrebné aj ergonómiu,  bola by celkom dobrá, nebyť ovládačov kúrenia umiestnených príliš nízko za radiacou pákou. Sedadlá sú pohodlne mäkké, aj vzadu sa nám sedelo dobre. Prístrojovku tvoria dva okrúhle prístroje  - otáčkomer a tachometer, medzi nimi je umiestnený digitálny palivomer a teplomer chladiacej kvapaliny plus počítač kilometrov.

Odvezie aj kamene na skalku
Logan je nenápadné, ale robustné vozidlo - dokazuje to aj údaj o najvyššom zaťažení až 560 kg. Nezabudlo sa však ani na jemnú mechaniku - mnoho podvozkových častí, rovnako ako motor             a prevodovka pochádzajú od francúzskych inžinierov z Renaultu. Nami testovaný dvojventilový motor s objemom 1,4 litra                    a výkonom 75 koní nás prekvapil ochotou ísť do najvyšších otáčok a celkovou svojou živosťou. Jeho priemerná spotreba sa počas testu pohybovala na hranici 7,5 l/100 km. Za celkovo živý pocit z autíčka určite mohla aj nízka pohotovostná hmotnosť    975 kg. Ak by vám výkon 75 k nestačil, môžete si vybrať aj silnejší motor  - osemventilovú 1,6 s výkonom rovných 90 koní, alebo jej 16-ventilovú verziu s výkonom až 107 koní, prípadne aj úsporný turbodiesel 1,5 dCi (65 k). Už so základným motorom to však rozkotúľate na 162 km/h, čo je celkom postačujúce aj na naše diaľnice.


Základná výbava
Dnes už celkom bežné prvky výbavy ako posilňovač riadenia, airbag spolujazdca ani systém ABS v základnej výbave Logana nehľadajte. Aby sa výrobcovi podarilo dosiahnuť čo najnižšiu cenu vozidla (od 259 900 korún), museli byť tieto prvky vypustené. Nami testovaná vyššia verzia Ambiance stojí 279 900 korún        a jediným prvkom nadštandardnej výbavy bolo autorádio za 8 900 korún. Vo výbave sme mali aj centrálne uzamykanie, tónované sklá, nárazníky vo farbe karosérie a otáčkomer. V bezpečnostnej výbave bol airbag vodiča, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých miestach (výškovo nastaviteľné vpredu), tretie brzdové svetlo a výškovo nastaviteľné opierky hlavy. Zadné brzdy boli iba bubnové.

Odporúčame
Pokiaľ nie ste zaťažení predsudkami, váš badžet je prísne obmedzený a pritom potrebujete priestranný rodinný sedan, nový Logan vás dokáže uspokojiť.
Foto Dacia
Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ale si nám vyrástlo!
<< predchádzajúci článok
Zem nepatrí človeku, človek patrí Zemi