Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

06. mája 2007

ŽSR by mali od roku 2008 hospodáriť opäť so stratou



Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) by mali po vlaňajšom zisku 10,781 mld. Sk a plánovanom zisku v tomto roku 19,385 mld. Sk hospodáriť v ďalších štyroch rokoch opätovne so stratou. Predpokladá to ...



Zdieľať

BRATISLAVA 6. mája (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) by mali po vlaňajšom zisku 10,781 mld. Sk a plánovanom zisku v tomto roku 19,385 mld. Sk hospodáriť v ďalších štyroch rokoch opätovne so stratou. Predpokladá to návrh aktualizácie plánu konsolidačnej funkcie podniku na roky 2007 až 2011, ktorý vypracovalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR spolu s návrhom vyhodnotenia kontrolného mechanizmu a finančného modelu za minulý rok. Už v roku 2008 by mali ŽSR vykázať stratu 471,1 mil. Sk a do roku 2011 by sa mala postupne zmierniť na 355,7 mil. Sk. Naposledy boli ŽSR v strate v roku 2005, keď zaznamenali záporný hospodársky výsledok v objeme 2,156 mld. Sk. Bez vplyvu výnosov z odpustenia záväzkov voči Fondu národného majetku SR a z odpustenia penále zo Sociálnej poisťovne by vlaňajšia hospodárska bilancia ŽSR skončila so stratou vo výške 1,361 mld. Sk. Aj plánovaný zisk na tento rok súvisí najmä s výnosmi z konsolidačnej funkcie v objeme 20,408 mld. Sk.

Celkové výnosy podniku by sa mali z minuloročných 30,555 mld. Sk zvýšiť v tomto roku ešte na 34,939 mld. Sk, ale v nasledujúcom období možno očakávať ich dvojnásobné zníženie na 17,299 mld. Sk v roku 2011. Celkové náklady sa majú oproti 19,774 mld. Sk v roku 2006 znížiť v tomto roku na 15,554 mld. Sk, ale do roku 2011 by sa mali zvýšiť na 17,655 mld. Sk. Zisk z hospodárskej činnosti ŽSR by sa mal z vlaňajších 7,510 mld. Sk zvýšiť v roku 2007 na 19,255 mld. Sk, v ďalších dvoch rokoch by ho už mala nahradiť strata, avšak v nasledujúcich dvoch rokoch plánujú opäť pozitívny výsledok. Ten by mal v roku 2011 predstavovať 58,1 mil. Sk. Vo finančnej činnosti by sa mal zisk podniku znížiť z vlaňajších 3,271 mld. Sk na 130,1 mil. v tomto roku, potom očakáva rovnakú stratu až do roku 2011 vo výške 413,8 mil. Sk.

Tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb by sa mali navyšovať z 9,788 mld. Sk v roku 2006 na 10,237 mld. Sk v tomto roku až na 10,609 mld. Sk v roku 2011. V rámci nich poplatok by mal poplatok za použitie železničnej dopravnej cesty (ŽDC) vzrásť zo 6,730 mld. Sk na 7,094 mld. Sk v roku 2007 a na 7,159 mld. Sk v roku 2011. Strata z prevádzky dráhy by sa mala prehĺbiť z vlaňajších 3,6 mld. Sk na tohtoročných 4,698 mld. Sk a v roku 2011 na 6,054 mld. Sk. Pokiaľ vlani bola táto strata nekrytá vo výške 540,4 mil. Sk, od tohto roku by ju mala plne pokrývať štátna dotácia.

ŽSR od začiatku roka 2002 zabezpečujú výhradne správu a prevádzku ŽDC, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou, zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
GPS v mestskej polícii medzi najlepšími opatreniami samospráv
<< predchádzajúci článok
Znižovanie daní je nereálne, tvrdí minister Ján Počiatek