24hod.sk    Zo zahraničia

02. januára 2011

Airbusu pri pristátí začali horieť brzdy, ČSA to popiera



Metrové plamene šľahali v sobotu večer z podvozku pristávajúceho lietadla typu Airbus 321 spoločnosti ČSA v Karlových Varoch. Hovorca hasičov Martin ...



Zdieľať
airbus 321 Airbus 321Ilustračné foto. Foto: aviastar.orgKARLOVE VARY 2. januára (WEBNOVINY) - Metrové plamene šľahali v sobotu večer z podvozku pristávajúceho lietadla typu Airbus 321 spoločnosti ČSA v Karlových Varoch. Hovorca hasičov Martin Kasal v nedeľu pre tlačovú agentúru Mediafax uviedol, že oheň uhasil pilot systémom chladenia v lietadle, spoločnosť ČSA však tieto správy následne poprela.


Letecký dispečer po tom, ako krátko pred 21.00 zbadal horiaci podvozok lietadla, "vyrozumel miestnu podnikovú jednotku hasičov, ktorá k lietadlu vycestovala so zásahovou cisternou. Požiar podvozku signalizoval elektronicky aj v kokpite, (na čo) pilot lietadla okamžite spustil chladenie a dokončil pristávací manéver," povedal Kasal. Hasiči skontrolovali stroj, dohliadli na dohasenie pomocou chladiaceho systému lietadla, viac zasahovať nemuseli. "Ďalšie sily a prostriedky tak na letisku neboli potrebné. Pri pristátí bolo na palube 180 cestujúcich a sedem členov posádky. Nikto nebol v ohrození. V podvozku horelo brzdové obloženie, po dohode s miestnou jednotkou nebol povolaný ani vyšetrovateľ požiarov," dodal Kasal.

ČSA plamene dementuje
Hovorkyňa ČSA Hana Hejsková pre agentúru Mediafax oznámila, že lietadlo letelo z ruského Petrohradu. Podľa jej slov je ale tvrdenie hovorcu hasičov Martina Kasala týkajúce sa metrových plameňov nepresné. "České aerolínie zdôrazňujú, že správa o údajných plameňoch pri pristávaní A321 na linke Petrohrad - Karlove Vary, sa nezakladá na pravde," uviedla Hejsková. Podľa hovorkyne je po opakovanom preverení všetkých okolností s technikmi, ktorí boli priamo na mieste, s technikmi v pražskej centrále, operačnou kontrolou aj priamo s kapitánom lietadla, nutné konštatovať, že spomínané lietadlo nezaznamenalo žiadnu poruchu alebo poškodenie. Hejsková ďalej uviedla, že žiadny zo systémov nehlásil poruchu a žiadna časť lietadla následne nevykazovala známky akéhokoľvek poškodenia vzniknutého čo i len neštandardne vysokou teplotou.

"Toto môžem vzhľadom k starostlivej obhliadke lietadla technikmi, ktorí zložili a prekontrolovali všetko vrátane demontáže kolies podvozku a kontroly brzdového systému uviesť so stopercentnou istotou," uzavrela hovorkyňa ČSA. Podľa šéfa letovej prevádzky karlovarského letiska však dispečer na veži v tme videl rozžeravené brzdové obloženie pravého kolesa pristávajúceho lietadla. "Podľa dispečera bolo vidieť, ako rozžeravené obloženia v tme žeravie a lietajú z neho iskry, plamene však vidieť nebolo. Podľa následného zistenia neboli prekročené teplotné limity pre danú časť lietadla," vysvetlil pre Mediafax šéf letovej prevádzky Jiří Simmer.

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/airbusu-pri-pristati-zacali-horiet-brzdy-csa-to-popiera-cl145499.html