24hod.sk    Z domova

09. marca 2007

Cestovné košickej MHD by malo byť na úrovni Bratislavy



Pravdepodobne od júla bude aj v Košiciach cestovné v MHD rovnaké ako v Bratislave. „Doterajšie základné cestovné je neudržateľné a mesto aj obyvatelia sa musia pripraviť na zmeny. Uvažujeme, že po ...



Zdieľať

KOŠICE 9. marca (WEBNOVINY) - Pravdepodobne od júla bude aj v Košiciach cestovné v MHD rovnaké ako v Bratislave. „Doterajšie základné cestovné je neudržateľné a mesto aj obyvatelia sa musia pripraviť na zmeny. Uvažujeme, že po zavedení časovej tarifikácie bude aj nová cenová tarifa. Nové jednorazové cestovné by sa mohlo pohybovať na úrovni 18 Sk za 30 minút jazdy,“ povedal v rozhovore pre agentúru SITA primátor Košíc František Knapík. Rovnako stojí v súčasnosti aj základný jednorazový lístok v Bratislave. Knapík dodal, že by bol rád, keby k úpravám došlo na prelome mesiacov jún – júl.

Či sa podarí presadiť zvýšenie cestovného je však otázne, pretože podľa názoru niektorých pravicový poslancov mestského zastupiteľstva nemôžu niesť celú ťarchu cestujúci. Podľa druhej skupiny mestských poslancov je nespravodlivé, aby na cestovné prispievalo v takej výške mesto zo svojho rozpočtu, do ktorého idú iba dane Košičanov, pričom košickú MHD využíva pravidelne veľké množstvo cezpoľných.

Knapíkom zmienený termín jún - júl pre zavedenie časovej tarifikácie a nového cestovného ohrozujú predovšetkým poslanci klubov KDH a SDKÚ-DS, SMK. Tí už od jesene minulého roku chcú zmeniť stanovy aj personálne obsadenie predstavenstva, vrátane generálneho riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK). Už trikrát bolo zvolané riadne i mimoriadne valné zhromaždenie, ktorého funkciu plní mestské zastupiteľstvo, no nikdy nebolo uznášaniaschopné. V poradí ďalšie valné zhromaždenie sa malo konať tento týždeň, no predseda dozornej rady ho odmietol zvolať, lebo členovia rady nedostali včas návrh na zmenu stanov a navyše v predloženom návrhu neboli zakomponované články o posilnení právomoci mesta, resp. primátora, ktorý by mal spolurozhodovať o strategickom smerovaní podniku a rozhodujúcich investíciách.

Ako uviedol Knapík, v Košiciach sa cestovné nemenilo od roku 2001. Základný jednorazový lístok stojí 12 korún, pričom za ten čas podstatne vzrástli všetky náklady. Dopravný podnik si na seba nedokáže zarobiť a ani mesto nemá potrebné zdroje, aby vykrylo straty a ešte aj investovalo do modernizácie vozového parku. Podľa výročnej správy len v roku 2005 mesto zo svojho rozpočtu poskytlo dotáciu DPMK vo výške 332 miliónov korún, pritom podnik vykázal stratu vyše 36 miliónov korún.

SITA


   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/cestovne-kosickej-mhd-by-malo-byt-na-urovni-bratislavy-cl27301.html