Ako informoval denník International Herald Tribune s odvolaním na grécke úrady, posádka lietadla si pred štartom nevšimla, že regulátor vyrovnávania tlaku vzduchu na palube bol nesprávne nastavený. Keď sa vo výške 3 000 metrov spustil automatický alarm, obaja piloti si ho nesprávne vysvetľovali. Lietadlo, ktoré riadil automatický pilot, ešte stúpalo, keď na palube vypadli z držiakov kyslíkové masky. Ďalší poplach viedol k ešte väčším zmätkom nemeckého pilota a jeho cyperského druhého pilota, ktorí vtedy aj poznamenali, že ich znalosti angličtiny ako jediného dorozumievacieho jazyka nestačia na vydiskutovanie technických problémov. Pilot potom vstal z kresla, aby poruchu odstránil. V tom čase bol však obsah kyslíka v kokpite už veľmi nízky, a preto on aj jeho kolega upadli krátko na to do bezvedomia. Lietadlo riadené automatickým pilotom letelo podľa IHT ďalej dovtedy, kým sa nezastavil v dôsledku nedostatku paliva jeden z motorov. (apl, IHT)