24hod.sk    Auto moto

08. januára 2008

Daimler vlani zvýšil celosvetový predaj automobilov o 2 percentá



Nemecká automobilka Daimler, ktorá zahŕňa značky Mercedes-Benz a Smart, zaznamenala v minulom roku dvojpercentný nárast celosvetového predaja na 1,28 mil. automobilov.



Zdieľať


V roku 2006 spoločnosť predala celkovo 1,26 mil. vozidiel. Za priaznivý výsledok skupina vďačí predovšetkým rastúcemu dopytu po jej novom modeli Mercedes-Benz triedy C.
V USA stúpol predaj spoločnosti o 2 %, pričom dopyt bol silný najmä po športovo-úžitkových vozidlách tzv. SUV. Na ázijských trhoch sa predaj zvýšil o 12 %, tam však prevažoval záujem o luxusné automobily, a to obzvlášť v Číne. Automobilov značky Mercedes-Benz pribudlo vlani na cestách 1,2 milióna, kým v roku 2006 to bolo 1,1 milióna. Nárast tak predstavuje 3 %. Celosvetový predaj značky Smart naopak poklesol, a to o 11 % na 100 600 kusov.
SITA, AP

   Tlač    Pošli

https://www.24hod.sk/daimler-vlani-zvysil-celosvetovy-predaj-automobilov-o-2-percenta-cl46313.html