13. augusta 2015
Ilustračné foto Foto: FOTO TASR/AP Berlín 13. augusta (TASR) - Nemecký telekomunikačný gigant Deutsche Telekom dnes oznámil, že sa dohodol na predaji svojho internetového portálu T-Online.de reklamnej spoločnosti Stroeer za 300 miliónov eur. Informovala o tom agentúra DPA.
T-Online.de, najväčšia web stránka v nemeckom jazyku na svete, ponúka pestrú škálu informácií od správ cez zaujímavosti, rady až po nakupovanie. Podľa ratingovej spoločnosti AGOF patrí medzi najčastejšie navštevované internetové stránky v Nemecku.
T-Online.de sa stala
"horúcim" tovarom, keď sa začali mediálne spoločnosti zaujímať o veľké digitálne databázy klientov.
Telekom, bývalý monopolný poskytovateľ telekomunikačných služieb, v súvislosti s jej predajom uviedol, že sa chce vrátiť k
"jadru" svojho podnikania, ktorým sú telekomunikácie. Naďalej však bude poskytovať aj pripojenie na internet a ďalšie internetové služby, vrátane typických e-mailových adries: meno@t-online.de.
Súčasťou dohody o predaji, ktorý by mal byť dokončený v 4. kvartáli 2015, je aj Interactive Media, reklamná divízia Telekomu.
Firma Stroeer, ktorá sa zaoberá predajom reklamných billboardov po celom Nemecku, sa snaží expandovať aj na internet, ktorý je z hľadiska reklamy momentálne najrýchlejšie rastúcim trhom. Za akvizíciu internetovej stránky zaplatí vlastnými akciami.
Generálny riaditeľ nemeckej divízie Niek Jan van Damme uviedol, že Telekom získa 11 až 13-% podiel v spoločnosti Stroeer a prémiové akcie, ktoré nebude môcť v prvom roku predať.
Dohodu musia ešte schváliť príslušné protimonopolné úrady. Analytici odhadujú ročné tržby T-Online.de zhruba na 100 miliónov eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR