10. septembra 2019
Ilustračné foto. Foto: FOTO TASR/Vladimír BenkoBratislava 10. septembra (TASR) - Najlepšiu strategickú komunikáciu má Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí (MZVaEZ) SR, ktoré má zriadené samostatné Oddelenie strategickej komunikácie (OSKO). Na sociálnych sieťach sú najaktívnejšie ministerstvo vnútra a obrany. Vyplýva to z analýzy Globsecu o strategickej komunikácii inštitúcií.
"OSKO sa venuje proaktívnemu komunikovaniu zahranično-politických priorít Slovenska, ako napríklad výhodám členstva v Európskej únii a NATO cez rôzne formy aktivít," poukazuje Globsec. Oceňuje aj profil na sociálnej sieti Zahraničná politika sa nás týka.
Z pohľadu počtu príspevkov na sociálnych sieťach sú najaktívnejšie ministerstvá obrany a vnútra.
"Rezort obrany strategicky komunikuje a podporuje povedomie o armáde a vojakoch na viacerých sociálnych sieťach, kde môže osloviť mladšiu generáciu," približuje Globsec. Naopak kritizuje, že ministerstvo obrany sa málo venuje téme NATO, ktoré je spomínané len informatívne a nepoukazuje na výhody členstva.
Analytici z Globsecu analyzovali na jar 2019 stav politík a štruktúr na Slovensku. Robili rozhovory s predstaviteľmi ústredných štátnych orgánov, vyšších územných celkov a okresných úradov. Štyri mesiace monitorovali aj sociálne siete vybraných inštitúcií.
"Z pozorovaní sme zistili, že povedomie o strategickej komunikácii je nízke. Pracovníci verejnej správy si ju často mýlia s krízovou komunikáciou či propagandou," uviedla analytička Globsecu Katarína Klingová. Všimli si tiež, že pracovníci komunikačných oddelení v oblasti strategickej komunikácie nepracujú.
"Slovensko v tomto ohľade výrazne zaostáva za krajinami ako Lotyšsko, kde je strategická komunikácia samozrejmou súčasťou komunikačných oddelení na rôznych úrovniach štátnej správy," dodala analytička Globsecu Dominika Hajdu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR