17. júna 2006
Medzinárodná futbalová federácia (FIFA) nechcela pred štvrtkovým zápasom MS 2006 Holandska proti Pobrežiu Slonoviny (2:1) pustiť na štadión v Stutgarte stovky holandských fanúšikov pre reklamu na isté holandské pivo, ktorú mali zobrazenú na nohaviciach. Fanúšikovia tak boli prinútení nohavice si vyzliecť. Tento holandský pivovar nie je totiž oficiálnym sponzorom majstrovstiev sveta v Nemecku. FIFA vyhlásila, že to bol pokus o tzv. skrytú reklamu. "Každý môže nosiť čo chce, ale ak si nejaká firma chce urobiť skrytú reklamu, musíme proti tomu zakročiť," vyhlásil riaditeľ pre komunikáciu s verejnosťou FIFA Markus Siegler. "Obyčajne sa podobne ako Medzinárodný olympijský výbor a UEFA, nesnažíme diktovať fanúšikom, čo majú nosiť. Musím ale podotknúť, že FIFA už jeden súdny proces so spoločnosťou snažiacou sa o takúto aktivitu vyhrala." Jedinými značkami piva, ktoré môžu byť propagované a predávané na štadiónoch MS, sú americký Budweiser a nemecký Bittburger.
(SITA)