24hod.sk    Šport

05. augusta 2010

Hossa si vychutná pirohy, Kopecký držkovú

...

Zdieľať
tomas kopecky Nespútaná radosť Tomáša Kopeckého. Pre slovenského hokejové útočníka prišiel v poradí druhý Stanleyho pohár. Prvý krát sa z jeho zisku tešil v drese Detroitu Red Wings.

Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Najcennejšia hokejová klubová trofej Stanleyho pohár zavítal po roku opäť na Slovensko. Od štvrtka až do nedele strávi na Slovensku vďaka šampiónom z Chicaga Mariánovi Hossovi a Tomášovi Kopeckému približne 70 hodín. Tentoraz pobudne v Bratislave, Novej Dubnici a v Trenčíne.

Hokejový grál priletel do Európy, presnejšie na viedenské letisko Schwechat vo štvrtok predpoludním priamo z Toronta, kde má v Sieni slávy NHL "trvalý pobyt". Pohár, z ktorého sa zatiaľ tento rok vo svojich domovoch tešili Patrick Sharp, Patrick Kane, Jonathan Toews, Duncan Keith, Brent Seabrook, Colin Fraser a Troy Brouwer, sprevádzajú jeho dvaja "ochrancovia" Mike Bolt a Howie Borrow.

Po tlačovej konferencii v hoteli Carlton v Bratislave si Stanleyho pohár vzal do opatery Marián Hossa, ktorý bol k nemu blízko už aj v dvoch predchádzajúcich sezónach, no vo finále bol úspešný až pred dvoma mesiacmi v drese Chicaga. "Chcem si tieto chvíle užiť. Hráte dlhé roky, čakáte na túto chvíľu. Teraz sa môžeme tešiť práve s Tomášom, mojou rodinou a všetkými, čo mi pomohli v mojej kariére. Za tie dlhé roky driny máme len túto chvíľu, tých pár dní na Slovensku," povedal Marián Hossa, ktorý sa z trofeje chystá jesť obľúbené bryndzové pirohy. "Určite môžem ubezpečiť, že sa z neho bude piť aj veľa šampanského," dodal trenčiansky odchovanec.

Stanleyho pohár zavíta v Trenčíne aj na miesta, kde Hossa vyrastal. Krídelník Blackhawks si zaspomína na svoje detstvo. "Jedným z tých špeciálnych miest, kde pohár chceme zobrať, je naše ihrisko, kde sme s bratom vyrastali. Práve na ňom sme hrali naše vlastné úžasné súboje o Stanleyho pohár na štyri víťazné zápasy. Kamarátom zo sídliska som sľúbil, že si raz zahráme o skutočný Stanleyho pohár. Som rád, že to môžeme teraz naplniť. Budú to úžasné pocity, keď s trofejou prídem do našej malej dielničky, kde máme všetky trofeje a fotografie z našich hokejbalových čias," dodal Hossa.

Stanleyho pohár prišiel na majstrovské oslavy na Slovensko piatykrát, druhýkrát aj vďaka Tomášovi Kopeckému. Odchovanec trenčianskeho hokeja ho priviezol už pred dvoma rokmi, keď triumfoval s Detroitom. Tentoraz sa tešil aj s Mariánom Hossom v Chicagu. Oslavy zisku Stanleyho pohára zažili v roku 2003 zásluhou Jiřího Biceka Košice, o rok neskôr sa tešil s Martinom Cibákom Liptovský Mikuláš a vlani s Miroslavom Šatanom Topoľčany. "Doteraz si pamätám, ako sme u nás oslavovali pred dvoma rokmi. Na tieto chvíle sa nedá zabudnúť. Celý život trénuješ a makáš, aby si si potom užil pár momentov. Aj tieto tri dni si chcem užiť najlepšie, ako sa len dá, keďže neviem, kedy sa opäť niečo podobné podarí. V programe som mal len jedinú podmienku, chcel som z neho jesť svoju obľúbenú držkovú polievku. Ostatné som nechal na Mariána a organizátorov osláv. Som rád, že sme pohár vyhrali a spolu to budeme aj oslavovať," uviedol Kopecký, ktorý nalial držkovú polievku do pohára aj pred dvoma rokmi.

Po tlačovej konferencii v Bratislave sa presunú obaja jeho držitelia do Novej Dubnice. V bydlisku Tomáša Kopeckého je popoludní o 15.00 h na pláne stretnutie s primátorom. V piatok 6. augusta budú mať hráči Chicago Blackhawks s trofejou súkromný program. Pobyt Stanleyho pohára na Slovensku vyvrcholí v sobotu 7. augusta. Ráno o 9.00 h prinesú trofej na trenčiansky zimný štadión, na ktorom obaja hráči hokejovo vyrastali, o 13.00 h s ňou navštívia nemocnicu pod hradom Matúša Čáka. Popoludní o 16.00 h sa uskutočnia na Mierovom námestí oslavy pre verejnosť, ktoré v priamom prenose odvysiela Slovenská televízia. "Súčasťou programu bude koncert Zuzany Smatanovej, autogramiáda Mariána Hossu i fotenie s pohárom. Nasledovať bude od 20.00 h raut víťazov na Trenčianskom hrade. V nedeľu ráno potom trofej zamieri cez Viedeň do Paríža," priblížil program riaditeľ Marketingu SZĽH s.r.o. Martin Ryba. Práve marketingová spoločnosť Slovenského zväzu ľadového hokeja pripravuje po oslovení Mariánom Hossom a Tomášom Kopeckým program pobytu Stanleyho pohára na Slovensku. "V Chicagu boli na oslavách 2 milióny ľudí. To sa u nás asi nedá zopakovať. Verím, že v Trenčíne bude plné námestie, vyjde počasie a s ľuďmi si to poriadne užijeme," dodal Marián Hossa.