12. novembra 2005
Cieľom komisie je vytvoriť vnútorný trh poštových služieb prostredníctvom kontrolovaného postupného otvárania sektora konkurencii v súlade s regulačným rámcom, ktorý zaistí univerzálnosť poskytovaných služieb. Predstavitelia poštového sektora očakávajú, že komisia navrhne do konca budúceho roka nové pravidlá, ktoré doplnia terajšie dve smernice, zabezpečujúce postupnú liberalizáciu trhu s poštovými službami.
„Vznikne tretia direktíva. Myslím, že prijatie ďalšej smernice je nevyhnutné, pretože prvé dve umožňujú nezávislú reguláciu v jednotlivých krajinách, čím sa však nedosiahne konečný cieľ,“ uviedol Alastair Tempest, generálny riaditeľ Federácie európskeho priameho marketingu (FEDMA). Niektoré krajiny ako Veľká Británia, Holandsko či Nemecko už úspešne smerujú k úplnému otvoreniu trhu poštových služieb, keďže umožňujú firmám z iných členských krajín Európskej únie (EÚ) podnikať na ich národnom trhu. Na trhu v Británii pôsobí napríklad nemecká firma DHL, ktorú vlastní Deutsche Post, či holandská poštová a logistická spoločnosť TNT. Ďalšie členské krajiny EÚ však váhajú s rýchlym otvorením trhu poštových služieb.
Európsky poštový sektor vybaví ročne 135 miliárd zásielok, zamestnáva 1,6 milióna pracovníkov a celkový ročný obrat poštových firiem dosahuje úroveň 88 miliárd eur.
(SITA)