29. novembra 2022
„Na webovej adrese nevyziadanevolania.sk zaregistruje svoje telefónne číslo,“ upozorňuje telekomunikačný regulačný úrad.
Zákazník sa na zozname sám rozhodne, v ktorých marketingových oblastiach chce byť oslovovaný formou telefonických ponúk a v ktorých si to neželá, dodal Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb.
Predajcovia však budú môcť telefonovať aj užívateľom registrovaným v zozname v prípade, ak:
- ide o priamy marketing vlastných podobných tovarov a služieb subjektu, ktorý kontaktné údaje získal v súvislosti s predajom tovaru alebo služieb – to znamená, že ak zákazník nakúpil v niektorom e-shope, ten mu potom môže zavolať, aby mu ponúkol napríklad doplnkový tovar, aj keď je volaný v databáze nevyžiadaných volaní;
- je osoba v zmluvnom vzťahu s konkrétnym subjektom, teda ak má napríklad konkrétny zákazník uzatvorenú zmluvu s mobilným operátorom, môže mu mobilný operátor zavolať napriek tomu, že uviedol svoje číslo v zozname;
- si účastník alebo užívateľ marketingovú komunikáciu vyslovene vyžiadal, teda napríklad ak niekto požiadal o cenovú ponuku na zimnú dovolenku, môže mu cestovná kancelária zavolať bez toho, aby si overovala, či telefónne číslo záujemcu je registrované v zozname.
Zoznam sa zavádza v súvislosti s postupným nábehom platnosti nového telekomunikačného zákona, ktorý s ním ráta od začiatku novembra. Predchádzalo tomu zavádzanie predčíslia 888 pre rôzne marketingové volania.