24hod.sk    Tlačové správy

Len 11,4 % zamestnancov firiem v Európe má pocit, že sú produktívni



Európske firmy nevyužívajú potenciál svojich zamestnancov, ktorí sa tak necítia dosť produktívni a nie sú pre svojich zamestnávateľov pridanou hodnotou, ako odhalil prieskum spoločnosti ...



Zdieľať
getty 1 676x367 BRATISLAVA 19. marca 2018 (WBN/PR) - Európske firmy nevyužívajú potenciál svojich zamestnancov, ktorí sa tak necítia dosť produktívni a nie sú pre svojich zamestnávateľov pridanou hodnotou, ako odhalil prieskum spoločnosti Microsoft. Počty výkonných a angažovaných zamestnancov pritom výrazne rastú vo firmách, ktoré im nielen že zabezpečia moderné technológie, ale predovšetkým začnú digitálne uvažovať.


Prieskum spoločnosti Microsoft „Prečo technológie nestačia: Digitálna kultúra ako konkurenčná výhoda“* zisťoval, ako nové technológie ovplyvňujú výkonnosť a inovatívnosť zamestnancov a ich schopnosť dať zo seba to najlepšie. Prieskum medzi 20 tisíc zamestnancami v 21 európskych krajinách skúmal úroveň kvality firemnej kultúry, využívanie moderných technológií ako aj vplyv nových technológií na produktivitu, pričom sa ukázalo, že aj napriek zavádzaniu nových technológií, produktivita v podnikoch stagnuje. Iba 11,4 % Európanov cíti, že sú plne produktívni. Len 17 % zamestnancov verí, že sú veľmi inovatívni a 18,5 % má priestor na to, aby svojmu zamestnávateľovi prinášali skutočnú hodnotu.

„Bez technológií už nedokážete byť dlhodobo úspešní,“ hovorí Rudolf Urbánek, generálny riaditeľ Microsoft Česko a Slovensko. „No samotný nákup technológií nestačí. Musíte „nakúpiť“ najmä svojich zamestnancov, pretože digitálna transformácia je o ľuďoch.“

Technológie nestačia, kľúčová je kultúrna zmena


Viac technológií neznamená automaticky aj zvýšenie výkonnosti firmy. Prieskum totiž odhalil priepastný rozdiel medzi firmami, ktoré technológie iba „majú“, a tými, ktoré pomocou nich zavádzajú moderný štýl práce – čiže digitálnu pracovnú kultúru, ktorá zahŕňa aj rozvíjanie digitálnych zručností zamestnancov a podporu manažérov v ich využívaní. Digitálna kultúra je totiž kľúčovým predpokladom pre to, aby technológie firme naozaj pomohli zvýšiť produktivitu, kreativitu, zapojenie a prínos zamestnancov. Európske firmy, ktoré cielene budujú svoju digitálnu kultúru majú v porovnaní s firmami, ktoré digitálnu kultúru zanedbávajú, dokázateľne:

Digitálna kultúra však produktivitu firmy pozitívne ovplyvní len vtedy, ak je postavená na kvalitnej firemnej kultúre. Podľa prieskumu sú úspešnejšie práve tie firmy, ktoré sa sústredia na vytvorenie prostredia dôvery a zameriavajú sa na:

Využívanie moderných technológií


V otázke adopcie technológií prieskum odhalil, že častým problémom nie je to, či podniky majú technológie, ale že ich napriek tomu nevyužívajú. Práve tu zohráva úlohu jasná vízia a odhodlanie vedenia zmeniť zavedené postupy a návyky, aby ľudia dokázali pracovať efektívnejšie.

Hlavnou praktickou prekážkou pre to, aby technológie priniesli firmám požadovaný úžitok, je nedostatočná technická podpora používateľov. „Ľudia musia chápať, prečo a ako majú moderné technológie používať. A musia mať dostatočnú podporu – či už zo strany vedenia, ktoré im ide príkladom, tak aj v školeniach a technickej pomoci,“ vysvetľuje Petr Váša, šéf divízie Office, Microsoft Česko a Slovensko.

Päť generácií na jednom pracovisku


S využívaním technológií súvisí aj konkurencieschopnosť firiem z pohľadu hľadania či udržania si talentov. V spoločnostiach, kde spolu pracuje päť generácií, sú očakávania, zvyky či postoje k technológiám iné, preto tu digitálna kultúra zohráva oveľa významnejšiu úlohu. Zamestnanci, ktorí majú k dispozícii technológie a dokážu ich využívať, majú v práci oveľa väčší pocit užitočnosti, a dokážu sa oveľa viac sústrediť na každú úlohu, čo zvyšuje ak ich produktivitu. To všetko je kľúčové pre udržanie či pritiahnutie talentovaných ľudí. Napriek tomu pracuje iba 17, 1 % zamestnancov v Európe v prostredí so silnou digitálnou kultúrou a ešte menej, iba 16,4 % v práci intenzívne využíva technológie.

*Prieskum Prečo technológie nestačia alebo digitálna kultúra ako konkurenčná výhoda, realizovala spoločnosť Microsoft medzi 20 tisíc zamestnancami v 21 európskych krajinách. Európske výsledky nájdete tu.


Zdroj: Webnoviny.sk - Len 11,4 % zamestnancov firiem v Európe má pocit, že sú produktívni © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/len-11-4-zamestnancov-firiem-v-europe-ma-pocit-ze-su-produktivni-cl574338.html