23. decembra 2025

23.12.2025 (SITA.sk) - Klientske centrá
Ministerstva vnútra SR (MV SR) zostávajú podľa rezortu najdôležitejším kontaktným miestom medzi občanmi a štátnou správou. Rok 2024 priniesol mierny pokles návštevnosti, ale rýchle vybavovanie požiadaviek.
Podľa údajov zo Správy o stave verejnej správy bolo v roku 2024 vydaných 3,29 milióna časeniek, čo je o 28 percent menej ako v roku 2023. Najvyťaženejšími mesiacmi boli marec, február a apríl, najmenej navštevovaný bol december.
„
Priemerná doba vybavenia požiadavky bola len 10 minút, čo potvrdzuje efektívne nastavenie pracovných procesov aj počas najväčšej vyťaženosti," uviedol hovorca MV SR
Matej Neumann.
Jadro vybavených požiadaviek na klientskych centrách v roku 2024 tvorili tri kľúčové agendy - služby spojené s dokladmi, evidenciou vozidiel a katastrálnymi konaniami. Vyhotovenie a prevzatie dokladov generovalo viac než polovicu všetkých úkonov.
V roku 2025 je na Slovensku v prevádzke už 66 klientskych centier a ministerstvo pripravuje v budúcom roku otvorenie ďalších – napríklad v Liptovskom Mikuláši, Michalovciach, Piešťanoch či Rožňave.
Zdroj: SITA.sk - Ministerstvo vnútra plánuje otvorenie ďalších klientskych centier, sú kľúčové pre kontakt s občanmi © SITA Všetky práva vyhradené.