MTV chce predávať hudbu už aj na internete a konkurovať tak americkému Apple
Hudobná stanica MTV chce pod svojím známym menom predávať hudbu už aj na internete a konkurovať tak lídrovi v tejto branži, americkej spoločnosti Apple.
Ako dnes informoval britský denník Financial Times, službu pod názvom Urge predstavila MTV v stredu. Podporovaná bude najnovšou technológiou programu Media Player od amerického Microsoftu, ktorý pre Apple predstavuje jedného z najvážnejších konkurentov. Apple ovláda kombináciou internetového hudobného obchodu iTunes a prehrávača iPod viac ako 70 % celého on-line trhu s hudbou. Všetky doterajšie pokusy konkurencie zaútočiť na dominantné postavenie Apple pritom skončili neúspechom.
Služba Urge má mať v ponuke viac ako 2 milióny hudobných titulov od 110 000 umelcov, ako aj 130 rozhlasových staníc. Stiahnutie jednej skladby bude stáť podobne ako u Apple 99 centov, čo je v prepočte približne 29 SKK. Existovať však bude aj paušálna tarifa. Zaregistrovaní užívatelia tak budú mať za 9,95 USD mesačne neobmedzený prístup k on-line hudbe. Sťahovanie hudby na prenosný prehrávač bude spoplatnené sumou 14,95 USD na mesiac. Podobný model má aj nedávno uvedená on-line služba Napster. Dominantný iTunes od Apple disponuje repertoárom viac ako 3 milióny hudobných titulov a doteraz sa prostredníctvom neho predali 3 miliardy skladieb. Informovala o tom nemecká agentúra DPA. (1 USD = 29,435 SKK)