24hod.sk    Ekonomika

05. apríla 2016

Peugeot chce zvýšiť tržby aj zisk, plánuje ofenzívu nových produktov



Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën dnes predstavila svoj plán návratu k "zdravému" rastu predaja a zisku. Firmu pritom ešte pred dvoma rokmi musela zachraňovať francúzska ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Paríž 5. apríla (TASR) - Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën dnes predstavila svoj plán návratu k "zdravému" rastu predaja a zisku. Firmu pritom ešte pred dvoma rokmi musela zachraňovať francúzska vláda. Po rozsiahlej reštrukturalizácii sa však dostala z problémov a dokonca chce obnoviť vyplácanie dividend. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.


Generálny riaditeľ Carlos Tavares označil nový program automobilky za "globálnu ofenzívu produktov a technológií" a jej cieľom je priniesť firme organický rast zisku.

Peugeot už zvýšil svoje ciele pre zisk a počíta s uvedením nových áut na trh. Automobilka prešla reštrukturalizáciou. Nevyhla sa pritom ani zatvoreniu jedného zo svojich závodov či zmrazeniu platov a musela zosekať aj počet vyrábaných modelov. To Peugeotu pomohlo dostať sa z problémov a dosiahnuť svoje predchádzajúce ciele ešte pred plánovaným termínom. Teraz sa chce sústrediť na súboj s konkurenciou a pripravil nový program.

Známkou dôvery v pozitívny výboj je aj oznámenie, že od tohto roku obnoví vyplácanie dividend vo výške 25 % zo zisku. Podľa agentúry Bloomberg Peugeot naposledy vyplatil akcionárom dividendy v roku 2011.

Francúzska automobilka najnovšie plánuje zvýšiť svoje tržby do roku 2018 o 10 % a o ďalších 15 % do roku 2021. Má jej pritom pomôcť uvedenie nových modelov. Každá z troch značiek francúzskeho koncernu - Peugeot, Citroën a DS - má ročne uviesť na trh jeden nový model. Do roku 2021 tak chce predstaviť 26 nových modelov, vrátane pick-upov, z toho sedem hybridných vozidiel a štyri elektromobily, a to aj vďaka prepojeniu technológií jednotlivých značiek.

Pre Tavaresa je tiež kľúčové nájsť odpoveď na otázku, prečo je koncern taký závislý od dopytu na európskom trhu, ktorý sa vlani podieľal až 62 % na jeho celkovom predaji. Práve to automobilku počas európskej dlhovej krízy zrazilo na kolená. V roku 2014 tak musela požiadať o pomoc francúzsku vládu a získať investora, ktorým sa stala čínska firma Dongfeng Motor. A hoci európsky trh s autami ožil, odborníci neočakávajú, že sa predaj áut tak skoro vráti na úroveň ako pred krízou.

Peugeot je síce v rámci Európy veľkým hráčom, jeho globálny predaj, ktorý vlani dosiahol 2,97 milióna vozidiel, však zaostáva za konkurenciou. Napríklad jeho francúzsky rival Renault spolu s japonským partnerom Nissan predali vlani dohromady 8,5 milióna áut. A najväčšia európska automobilka Volkswagen hlási za rok 2015 takmer 10 miliónov predaných vozidiel.

Peugeot preto plánuje výrobu v juhovýchodnej Ázii a hľadá partnera v Indii.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/peugeot-chce-zvysit-trzby-aj-zisk-planuje-ofenzivu-novych-produktov-cl428833.html