24hod.sk    Ekonomika

11. júna 2016

Polovica Slovákov chodí do nákupných centier aspoň raz za týždeň



Približne polovica Slovákov zavíta aspoň raz týždenne do nákupných centier. Pritom zhruba dve pätiny, čiže 39 % ľudí považuje nakupovanie za obľúbenú ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta
Bratislava 11. júna (TASR) - Približne polovica Slovákov zavíta aspoň raz týždenne do nákupných centier. Pritom zhruba dve pätiny, čiže 39 % ľudí považuje nakupovanie za obľúbenú voľnočasovú aktivitu. Ide najmä o ženy a mladých ľudí do 30 rokov.


Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť TNS Slovakia. Zároveň prieskum ukázal, že rovnako 39 % Slovákov chodí do nákupných centier bez predchádzajúceho zámeru a nakupuje spontánne.

Pre mnohých Slovákov je pritom návšteva nákupného centra spôsobom využitia voľného času alebo spojenia príjemného s užitočným. Ľudia tam chodia do reštaurácií a kaviarní, využívajú atrakcie pre deti či navštevujú kiná.

Čo sa týka zliav, ktoré striehnu na spotrebiteľov v nákupných centrách, podľa prieskumu si polovica, čiže 49 % respondentov myslí, že všetky zľavy sú len "hra" a tovar v akcii v skutočnosti nie je cenovo výhodný. Napriek tomu 41 % ľudí zľavnený tovar nakupuje, aj keď ho momentálne nepotrebuje.

Zároveň dve tretiny, čiže 66 % spotrebiteľov síce akcie vopred nevyhľadáva, ale v obchode ich pri rozhodovaní sa o kúpe zvažuje. A štvrtina, teda 26 % ľudí sa domnieva, že tovar, ktorý je v akcii, stráca záruku kvality. Prieskum sa realizoval v roku 2015 na vzorke 4533 respondentov vo veku 15 až 65 rokov.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/polovica-slovakov-chodi-do-nakupnych-centier-aspon-raz-za-tyzden-cl442418.html