05. septembra 2008

TOKIO 5. septembra (WEBNOVINY) - Druhá najväčšia japonská automobilka Honda Motor predpokladá, že hybridné automobily a rastúci ruský trh jej zabezpečia ďalšiu expanziu v Európe. Registrácie nových áut vo Veľkej Británii, ktorá pre Hondu predstavuje jej najväčší európsky trh, boli totiž v auguste na medziročnej báze najhoršie od roku 1966. Pokles registrácií v Nemecku, Taliansku a Španielsku rovnako zaznamenal rekordné úrovne. Jediným "svetlým bodom" pre Hondu predstavuje Rusko, kde predaj vozidiel za prvých šesť mesiacov tohto roku vyskočil o 157 %. Celkový predaj Hondy v Európe sa tak zvýšil o 7,5 % na 218 925 vozidiel.
Hospodársky pokles v západnej Európe a jeho dopad na predaj v tomto regióne sa totiž prejavil vo väčšej miere, než automobilka pôvodne predpokladala. V roku 2007 predala Honda v Európe rekordný počet áut, ktorý sa vyšplhal na 376 477 kusov a evidovala tak 22-percentný nárast. Nárast predaja sa však tento rok spomalil pre všeobecne oslabujúci dopyt. Na predaj nepriaznivo vplývalo aj nové zdaňovanie vozidiel v Taliansku, Španielsku a Francúzsku, ktoré sa zakladá na množstve vyprodukovaných emisií CO2. Viacero zákazníkov sa preto rozhodlo pre nákup značiek, ktoré vyrábajú autá s nízkymi emisiami, akou je napríklad Volkswagen.
SITA, Reuters