24hod.sk    Ekonomika

29. októbra 2013

Predávajúci by mal spotrebiteľa informovať o zvýšených cenách hovoru



Predávajúci by mal upozorniť spotrebiteľa, že keď bude kvôli tovaru alebo službe volať na určené telefónne číslo, môže ho to stáť viac ako normálny hovor. Počíta ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: otto.de
Bratislava 29. októbra (TASR) - Predávajúci by mal upozorniť spotrebiteľa, že keď bude kvôli tovaru alebo službe volať na určené telefónne číslo, môže ho to stáť viac ako normálny hovor. Počíta s tým novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorú dnes parlament posunul do druhého čítania. Právnu normu pripravili poslanci Smeru-SD Anton Martvoň a Otto Brixi.


"Týmto návrhom chceme postihnúť reklamu audiotextových služieb so zvýšenou cenou volania, nakoľko tá je najčastejším impulzom pre využitie takejto služby, a preto by mala byť transparentná. Navrhovanú úpravu navrhujeme aplikovať najmä na obchodnú komunikáciu – reklamu," uvádzajú predkladatelia novely.

Po novom by malo byť povinné uviesť "pravdivý a úplný údaj o jednotkovej cene volania alebo maximálnej možnej cene volania", a to v akejkoľvek obchodnej komunikácií, vrátane reklamy a marketingu tovarov a služieb, ktorá od spotrebiteľa vyžaduje volanie na čísla so zvýšenou tarifou, ak chce získať nejaký tovar či službu. Ak predávajú spotrebiteľa neinformuje o cene hovoru, má byť automaticky a bez dokazovania takéto konanie postihnuteľné a sankcionovateľné.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/predavajuci-by-mal-spotrebitela-informovat-o-zvysenych-cenach-hovoru-cl252947.html