24hod.sk    Ekonomika

07. mája 2007

Širokorozchodná trať by mohla byť postavená do roku 2014



Ukončenie projektu vybudovania širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy s pokračovaním do Viedne sa zatiaľ predbežne predpokladá do roku 2014. Vzhľadom na rokovania ruských železníc aj s ...



Zdieľať

BRATISLAVA 7. mája (WEBNOVINY) - Ukončenie projektu vybudovania širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy s pokračovaním do Viedne sa zatiaľ predbežne predpokladá do roku 2014. Vzhľadom na rokovania ruských železníc aj s nemeckými a rakúskymi železnicami sa ukazuje tiež možnosť financovania stavby z európskych fondov. Informovala o tom manažérka pre komunikáciu s médiami Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Dana Filová v súvislosti s memorandom o výstavbe širokorozchodnej trate, ktoré podpísal minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny s prezidentom ruskej železničnej spoločnosti Rossijskije železnyje dorogi (RŽD) Vladimirom Jakuninom v Moskve koncom uplynulého týždňa.

"Memorandum o slovensko-ruskom projekte vybudovania širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy nás zaväzuje k serióznemu riešeniu projektu so štúdiou realizovateľnosti a projektovou prípravou. Na základe toho sa spoločne rozhodne o ďalšom postupe v projekte," uviedla D. Filová. Ako zdôraznila, celý projekt má aj tú dimenziu, že v čase, keď budú práce na projekte prebiehať, budú sa zároveň rekonštruovať východoslovenské prekladiská. "Aj preto rokujeme s ruskou stranou o prevedení prepravných tokov z iných krajín a z námornej dopravy po našich tratiach cez tieto prekladiská. To bude pre Slovensko dlhodobý a veľmi výhodný obchod. Ruská strana sa k tomu stavia kladne," uzavrela Filová.

RŽD na svojej internetovej stránke pripomenuli zámer oboch strán posilňovať vzájomne výhodné partnerstvo pri železničnej a kombinovanej preprave, zvyšovať objemy nákladnej a osobnej dopravy po železnici, ako aj konkurencieschopnosť železničnej dopravy obidvoch krajín. Podľa RŽD vznikla aj dohoda o preskúmaní možností ďalšej integrácie vlastných železničných systémov, výstavby logistických centier v Európe vrátane predĺženia železničnej trate s rozchodom 1 520 milimetrov z Košíc do Bratislavy.

SITA


   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/sirokorozchodna-trat-by-mohla-byt-postavena-do-roku-2014-cl30692.html