14. mája 2010
BRATISLAVA 14. mája (WBN/PR) - ŠKODA AUTO PREDSTAVUJE NOVINKY MODELOVÉHO ROKU 2011
• technológia vysokotlakového vstrekovania Common rail
• modelový rad Yeti v ponuke s novým benzínovým agregátom 1,4 TSI/90 kW
• modely Superb a Superb Combi s novým motorom 2,0 TSI/147 kW
Škoda Auto pripravila pre slovenských zákazníkov v rámci modelového roku 2011 rad technických inovácií. Od 22. týždňa tohto roku dochádza k rozšíreniu motorovej palety modelových radov Yeti a Superb. Nové agregáty prinesú modernú technológiu Common rail, ktorá nahrádza starší systém vstrekovania čerpadlo-tryska (PD). Zmenou prejdú aj benzínové agregáty TSI, ktoré budú k dispozícii v širšej ponuke ako doteraz. Vylepšenia sa týkajú tiež interiéru jednotlivých modelových radov. Nový dizajn dostanú napríklad niektoré rádiá a ovládacie prvky v interiéri vozidla.
"Všetky nové motory vyvíjame v súlade s trendom maximalizácie efektívnosti pri znižovaní objemu motora, tzv. „downsizing“. Nové technológie, ako napríklad optimalizované priame vstrekovanie Common rail, umožňujú naďalej znižovať emisie aj spotrebu vozidla. Dokážeme tak ponúknuť výkonné a pritom úsporné agregáty ohľaduplné k životnému prostrediu,“ uviedol Eckhard Scholz, člen predstavenstva Škoda Auto zodpovedný za technický vývoj.
Modelový rad Octavia ponúkne nový motor s technológiou Common rail 2,0 TDI CR DPF/103 kW, ktorý nahradí agregát 2,0 TDI PD s rovnakým výkonom. Nová pohonná jednotka bude k dispozícii vo verzii pre manuálnu a automatickú prevodovku s pohonom predných kolies a tiež pre manuálnu prevodovku s pohonom všetkých štyroch kolies. Neskôr pribudne aj automatická prevodovka DSG s pohonom všetkých štyroch kolies. Modelový rad Octavia ponúkne aj nové 16" kolesá Proxima z ľahkej zliatiny a pre model Octavia Scout 17" kolesá Proteus v odlišnom farebnom prevedení.
Ponuka motorizácií modelu Yeti je bohatšia o moderný zážihový agregát 1,4 TSI/90 kW v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Druhou novinkou je kombinácia osvedčeného vznetového motora 2,0 TDI CR DPF/103 kW 4x4 so šesťstupňovou automatickou prevodovkou typu DSG.
Vlajková loď automobilky, model Superb a Superb Combi, dostane pod kapotu benzínový agregát 2,0 TSI so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG s výkonom 147 kW. Od marca 2010 je v ponuke aj naftový motor 2,0 TDI CR DPF/103 kW, ktorý nahradil starší 2,0 TDI PD 103 kW.
Všetky zmeny v rámci modelového roku 2011 nadobúdajú platnosť od 22. týždňa r. 2010.
SITA