24hod.sk    Z domova

12. januára 2019

Školy sa pri nábore žiakov v 70 % spoliehajú na inzerciu v tlači



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 12. januára (TASR) - Školy sa pri nábore žiakov v 70 percentách spoliehajú na inzerciu v tlači. Keďže súčasná generácia deviatakov zisťuje informácie hlavne z internetu, školy tak prichádzajú o šancu osloviť svoju cieľovú skupinu. Naopak, internetovú reklamu využíva len vyše 12 percent škôl, vyplýva to z prieskumu spoločnosti Než zazvoní, ktorého sa zúčastnila takmer jedna tretina stredných škôl z celej SR. TASR o tom informovala koordinátorka Než zazvoní pre Slovensko Lucia Štefaňáková.


Prieskum ukázal, že takmer 70 percent škôl si pravidelne necháva publikovať do novín a časopisov inzeráty propagujúce ich školu. "Ide však o zbytočne vynaložené financie, inzeráty v tlači totiž vôbec nezasiahnu cieľovú skupinu škôl, ktorou je na internete prakticky žijúca generácia Z," povedal konzultant Než zazvoní Karel Komínek. Pre stredné školy je tak v praxi efektívnejšie propagovať sa na internete, kde sú schopní osloviť uchádzačov aj ich rodičov.

Školy majú pomerne optimistické očakávania v počte prihlášok v tomto školskom roku. Výsledky prieskumu ukazujú, že iba 5,2 percenta opýtaných si myslí, že ich škola dostane nižší počet prihlášok než v minulom období. Naopak, 21,4 percenta škôl očakáva viac prihlášok ako minulý rok.

Aj napriek rastúcemu vplyvu internetu a sociálnych sietí, je z pohľadu škôl a žiakov najvýznamnejšou aktivitou v nábore deň otvorených dverí, ktorý organizuje 97,5 percenta škôl. Oproti Česku, kde školy organizujú v priemere tri termíny, polovica slovenských škôl organizuje len jeden takýto deň a úplne vynechávajú víkendové termíny. "Práve víkendové termíny dní otvorených dverí sú na nadviazanie vzťahov s rodičmi ideálnou príležitosťou. V týždni sa ich pre prácu často zúčastniť nemôžu," dodala Štefaňáková.

Štúdie sa zúčastnili stredné školy zo všetkých samosprávnych krajov SR. Dotazníkový prieskum prebiehal online na prelome októbra a novembra 2018. Po očistení dát tvorilo vzorku 159 respondentov.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/skoly-sa-pri-nabore-ziakov-v-70-spoliehaju-na-inzerciu-v-tlaci-cl645482.html