24hod.sk    Ekonomika

03. apríla 2014

SMS o dlhu voči poisťovni upozorňuje výhradne na aktuálny nedoplatok



Sociálna poisťovňa (SP) začala od 1. apríla upozorňovať formou SMS správ a e-mailových správ živnostníkov a ostatné samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) na to, že ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 3. apríla (TASR) - Sociálna poisťovňa (SP) začala od 1. apríla upozorňovať formou SMS správ a e-mailových správ živnostníkov a ostatné samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) na to, že neuhradili aktuálne poistné.


Projekt, ako informovali dnes na stretnutí s novinármi pracovníci poisťovne, je v skúšobnej prevádzke v rámci vzorky odvádzateľov poistného v pôsobnosti pobočky SP v Bratislave. Ak SZČO dostane oznam o vzniknutom dlhu je potrebné, aby ho čo najskôr uhradila, alebo komunikovala s pobočkou Sociálnej poisťovne o vzniknutej situácii a jej vyriešení.

Ako zdôraznil riaditeľ Komunikačného odboru Sociálnej poisťovne Peter Višváder, cieľom služby je informovať SZČO o aktuálnom nedoplatku a pripomenúť im, aby dlh čo najskôr uhradili. Správa však nebude informovať o prípadných starších dlhoch. Ide zo strany poisťovne o ústretový krok v rámci jej proklientskej orientácie.

Uhradením pohľadávky, na ktorú poisťovňa upozornila, sa môže dlžník vyhnúť narastaniu penále za omeškanie platby, prípadne ďalším zákonným krokom, ktoré sprevádzajú vymáhanie dlhu.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/sms-o-dlhu-voci-poistovni-upozornuje-vyhradne-na-aktualny-nedoplatok-cl280017.html