24hod.sk    Z domova

17. septembra 2014

Tablet.TV: Bankový ombudsman dopomohol klientom k náhrade 18-tisíc eur



Kancelária Bankového ombudsmana za minulý rok prešetrovala 414 oficiálnych podnetov, pričom počet riadne ukončených podnetov dosiahol 366 a 48 z nich prešlo do nasledujúceho roka. Uviedla to dnes na ...



Zdieľať


Bratislava 17. septembra (TASR) - Kancelária Bankového ombudsmana za minulý rok prešetrovala 414 oficiálnych podnetov, pričom počet riadne ukončených podnetov dosiahol 366 a 48 z nich prešlo do nasledujúceho roka. Uviedla to dnes na stretnutí s novinármi v Bratislave banková ombudsmanka Eva Černá.

Podľa jej slov z roka na rok kancelária eviduje stúpajúcu tendenciu záujmu spotrebiteľov o praktické rady a pomoc pri riešení ich problémov s bankami.

Z riadne ukončených podnetov bolo v prospech klienta vybavených 71 prešetrených podnetov, keď sa ukázalo pochybenie banky a banka prijala nápravu. Poskytnutá materiálna satisfakcia klientom vo forme vrátenia alebo odpustenia prostriedkov dosiahla takmer 18.000 eur. Pochybenie banky nebolo objektívne preukázané v 97 prípadoch. Ombudsmanka odmietla 70 prípadov pre nedostatok právomoci konať vo veci, keď sa sťažnosť týkala činnosti mimobankového subjektu, poisťovne alebo inštitúcie.

Väčšina oficiálnych podnetov sa týkala úverov, pričom dominovali problémy s ich splácaním a reštrukturalizáciou.

Ako Černá zdôraznila, pri problémoch so splácaním úverov je najdôležitejšie bezodkladne komunikovať s bankou a hľadať riešenie.

Foto: Tablet.TV


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/tablet-tv-bankovy-ombudsman-dopomohol-klientom-k-nahrade-18-tisic-eur-cl308807.html