24hod.sk    Zo zahraničia

20. decembra 2018

Tragický pád vrtuľníka spôsobili nohavice, uvádza predbežná správa



Tragická nehoda vrtuľníka na Novom Zélande sa stala, keď voľne položené nohavice vyleteli von z kabíny a omotali sa okolo chvostového rotora helikoptéry. Vo štvrtok to v ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Wellington 20. decembra (TASR) - Tragická nehoda vrtuľníka na Novom Zélande sa stala, keď voľne položené nohavice vyleteli von z kabíny a omotali sa okolo chvostového rotora helikoptéry. Vo štvrtok to v predbežnej správe uviedla Komisia pre vyšetrovanie dopravných nehôd, ktorú citovala tlačová agentúra AFP.


Neobvyklé okolnosti pádu stroja z októbra, ktorý si vyžiadal tri ľudské životy neďaleko dovolenkármi vyhľadávaného mesta Wanaka na novozélandskom Južnom ostrove, opísala komisia v správe s predbežnými zisteniami.

"Sú dôkazy, že vrchné nohavice, ktoré boli položené v kabíne, sa dostali von z vrtuľníka a zamotali sa do chvostového rotora," uviedla hlavná komisárka Jane Mearesová.

"Stopy farby na nohaviciach sa zhodujú s farbou a obrysmi lopatiek chvostového rotora - a stopy na lopatkách chvostového rotora sa zhodujú so zipsom a oblým gombíkom na nohaviciach," vysvetlila hlavná komisárka.

Komisia v správe napísala, že prípad len zdôrazňuje nebezpečenstvo, aké predstavujú voľne položené predmety v kabínach helikoptér.

Nehoda sa stala 18. októbra, keď vrtuľník vzlietal, a vyžiadala si životy pilota Micka Wallisa a dvoch pracovníkov z úradu na ochranu životného prostredia.

Ďalším tragickým momentom v prípade je aj to, že len pred niekoľkými mesiacmi zahynul pri pilotovaní vrtuľníka v tej istej oblasti pilotov brat Matt Wallis.

Podľa predbežných záverov komisie bolo najpravdepodobnejšou príčinou nešťastia zlyhanie hnacieho hriadeľa hlavného rotora, takže vrtuľník prestal vo vzduchu fungovať.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/tragicky-pad-vrtulnika-sposobili-nohavice-uvadza-predbezna-sprava-cl640818.html