24. septembra 2013
Londýn 24. septembra (TASR) - Americko-britská plavebná spoločnosť Carnival očakáva, že jej značka Costa si na opätovné získanie pôvodnej reputácie a ziskovosti bude musieť počkať pravdepodobne tri roky. Informovala o tom agentúra Reuters.
Talianska lodná spoločnosť Costa Crociere Foto:
Reputáciu značky do veľkej miery poškodila havária lode Costa Concordia, ktorá v januári minulého roka neďaleko toskánskeho ostrova Giglio narazila na útes a prevrátila sa nabok. V útrobách lode zahynulo 32 ľudí. Plavidlo sa až minulý týždeň podarilo po špeciálnej a nákladnej operácii narovnať.
"Je veľa svetových značiek, ktoré sa dostali do ťažkostí, no napriek tomu sa rýchlo dokázali vrátiť k pôvodnej sláve. Súčasná ekonomická situácia v južnej Európe nám však v tomto smere príliš nepomáha," povedal na tlačovej konferencii v Londýne predseda správnej rady spoločnosti Carnival Micky Arison.
Na snímke pohľad na výletnú loď Costa Concordia po úspešnom narovnaní v skorých ranných hodinách 17. septembra 2013 pri ostrove Giglio. Jedna z najkomplexnejších a najdrahších záchranných operácii na záchranu lode, o akú sa kedy kto pokúsil, trvala 19 hodín. Vrak vážiaci 114.500 ton vytiahli do vzpriamenej polohy pomocou viacerých obrovských konektorov a káblov. Foto: TASR/AP
"
Pozícia značky Costa sa začína pomaly zlepšovať, naše štúdie akceptovateľnosti naznačujú, že je to lepšie než pred časom," povedal Arison. Dodal však, že "
potrvá dva až tri roky, než sa značka dostane opäť na úroveň, na ktorej kedysi bola".
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR