Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. augusta 2015

Poškodený by mal poistnú udalosť nahlásiť bez zbytočného odkladu



Nepriazeň počasia v podobe víkendových búrok spôsobila ľuďom škody na majetku. Do poisťovne Aegon už prichádzajú hlásenia a okrem poškodenia majetku ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Daniel Veselský
Bratislava 18. augusta (TASR) – Nepriazeň počasia v podobe víkendových búrok spôsobila ľuďom škody na majetku. Do poisťovne Aegon už prichádzajú hlásenia a okrem poškodenia majetku vodou poistenci hlásia aj škody spôsobené úderom blesku.


"Kryté sú škody spôsobené bleskom, ktorý udrie priamo do majetku. To znamená, že poisťovňa poskytne finančnú náhradu za majetok, ktorý bol zničený zásahom blesku alebo následkami takéhoto zásahu. Kryté sú aj škody spôsobené nepriamym úderom blesku, ak sa miesto, do ktorého blesk udrel, nachádza vo vzdialenosti do 1000 metrov od poisteného majetku. Samozrejmosťou je, že poistená nehnuteľnosť musí byť vybavená funkčným bleskozvodom," vysvetľuje Tomáš Horňáček, tímlíder likvidácie poistných udalostí poisťovne.

Súčasťou preukazovania zásahu blesku je obhliadka poškodených vecí a potvrdenie o vzniku prepätia, ktoré klient získa od svojho dodávateľa elektrickej energie.

Poisťovňa upozorňuje klientov, aby neodkladali odoslanie hlásení o vzniknutých škodách. Včasné hlásenie poistnej udalosti urýchli proces plnenia a finančnej kompenzácie. Po zaregistrovaní škodovej  udalosti, či už na kontaktné centrum, alebo osobným oznámením, prípadne písomne alebo SMS-kou oznámi pracovník poisťovne klientovi ďalší presný postup. Ak bude potrebná obhliadka na mieste vzniku škody, klienta kontaktuje technik, ten si dohodne termín a prešetrí okolnosti vzniku škody a jej rozsah priamo na mieste škody. Po doložení a spracovaní podkladov poisťovňa stanoví výšku nákladov na odstránenie škody, oznámi klientovi výsledok likvidácie škody a vyplatí poistné plnenie. Lehoty likvidácie poistných udalostí závisia od zložitosti prípadu, v bežných prípadoch sú z uvedenej poisťovne klientom odosielané poistné plnenia do 3 dní po doložení vyžiadaných dokladov.

TASR informovala Poisťovňa Aegon.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Kontrolóri NKÚ sa zamerajú na daňové podvody a úniky na DPH
<< predchádzajúci článok
Šanca ponúka rodičovský balíček na podporu rodiny za 125 miliónov eur