Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

13. mája 2008

Mediálna kampaň o zavedení eura na Slovensku sa ľuďom páčila



Prvá vlna mediálnej kampane o zavedení eura na Slovensku je hodnotená ako úspešná. Podľa výsledkov prieskumu agentúry Ipsos Tambor sa televízny spot "Europríbeh“ celkovo páčil až 84 % cieľovej ...



Zdieľať
BRATISLAVA 13. mája (WEBNOVINY) - Prvá vlna mediálnej kampane o zavedení eura na Slovensku je hodnotená ako úspešná. Podľa výsledkov prieskumu agentúry Ipsos Tambor sa televízny spot "Europríbeh“ celkovo páčil až 84 % cieľovej skupiny. Z toho 23 % opýtaných sa vyjadrilo, že sa im spot páčil veľmi. Outdoorová reklama "Silná mena pre Slovensko“ sa páčila 74 % respondentov. Viac ako polovica opýtaných pritom v prieskume uviedla, že zaregistrovala aspoň jednu zo zložiek mediálnej kampane o príchode eura na Slovensko. "Na základe výsledkov prieskumu môžeme kampaň hodnotiť ako úspešnú, pretože ju respondenti označili za sympatickú, páčila sa im a priniesla im relevantné informácie," uviedla pre agentúru SITA projektová manažérka euro kampane Národnej banky Slovenska Diana Garbierová. Pre viac ako polovicu ľudí, ktorá poznala televízny spot Europríbeh bolo jeho hlavnou myšlienkou upozornenie na fakt, že euro prichádza na Slovensko. Ako najdôležitejší slogan, resp. informáciu respondenti označili "August, všetky ceny sú dvojmo“. Cieľová skupina registrovala aj ďalšie informácie, a to o spôsobe prechodu na euro, o najdôležitejších dátumoch a aj o duálnom zobrazovaní cien. Podľa výsledkov prieskumu predovšetkým v spojení s outdoorovou komunikáciou sa objavili aj spojenia ako lepšia budúcnosť pre Slovensko, zlepšenie životnej úrovne a najsilnejšia mena. Pri citylightovej reklame bolo podľa väčšiny respondentov hlavným motívom kampane informovanie verejnosti, že euro prichádza. Všetky z informácií prezentovaných kampaňou pritom respondenti označili za výrazne relevantné. Z pohľadu priradenia určitých atribútov ku kampani, bol televízny spot "Europríbeh“ respondentmi označený ako sympatický (77 %), originálny (69 %) a vyvolávajúci zvedavosť (68 %). Podľa opýtaných taktiež vyniká v informatívnosti a príťažlivosti. Citylight kampaň "Silná mena pre Slovensko“ je verejnosťou vnímaná nadpriemerne pozitívne predovšetkým v atribútoch originality (58 %). Agentúra Ipsos Tambor zrealizovala kvantitatívny výskum pre Ministerstvo financií SR v období od 8. do 24. apríla tohto roku na vzorke 1 015 respondentov formou face-to-face dopytovania. Cieľovou skupinou bola všeobecná slovenská populácia vo veku 15 až 69 rokov. Hlavným cieľom kvantitatívneho reprezentatívneho prieskumu prvej vlny mediálnej časti informačnej kampane o zavedení eura bolo zistenie vplyvu kampane na informovanosť občanov Slovenskej republiky o pripravovanom prechode na euro. Kampaň bežala vo všetkých celoštátnych televíznych staniciach od 7. do 30. marca 2008 formou 40 sekundového informačného spotu, ktorý bol podporený outdoorovou kampaňou vo viac ako 30 slovenských mestách.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rozhlasová rada žiada posilnenie rozhlasových symfonikov
<< predchádzajúci článok
Exkancelár Helmut Kohl sa oženil